АНАЛІЗ ВПЛИВУ НЕПОГАШЕНОГО ПРИСКОРЕННЯ НА ШВИДКІСТЬ РУХУ ПАСАЖИРСЬКИХ ПОЇЗДІВ

Автор(и)

  • Павло Володимирович Ковтун Білоруський державний університету транспорту, Ukraine
  • Тетяна Олексіївна Дубровська Білоруський державний університету транспорту, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18664/1994-7852.181.2018.156307

Ключові слова:

залізничний транспорт, підвищення швидкості, непогашене прискорення, піднесення зовнішньої рейки, кругові криві, реконструкція

Анотація

Підвищення швидкостей руху на наявних лініях при мінімальних витратах – одне з нагальних завдань на Білоруській залізниці. Найближча швидкісна перспектива – 160 км/год. Найчастіше наявні криві малих радіусів стримують збільшення швидкості пасажирських поїздів. Одним з основних критеріїв визначення швидкості руху в кривих є непогашене прискорення – анп, м/с. Для пасажирських поїздів анп обирається 0,7 м/с2. Цей критерій є характеристикою плавності ходу й умовою комфортабельності їзди. Підняти швидкість у кривих можна двома способами: збільшити піднесення зовнішньої рейки або підвищити норму непогашеного прискорення. Перший варіант вимагає подовження перехідних кривих і переукладання колії, що дорого й не завжди можливо здійснити. Це важко зробити на лініях з інтенсивними вантажоперевезеннями. Другий варіант вирішення проблеми має набагато більше можливостей бути реалізованим. У статті розглянуто один із варіантів збільшення швидкості проходження кривих завдяки підвищенню допустимої межі непогашеного прискорення до 0,9 м/с2. Експериментальними дослідженнями встановлено, що тривала та повторна дія непогашеного відцентрового прискорення величиною до 0,9 м/с2 включно більшість людей переносить задовільно, при цьому швидкості руху пасажирських поїздів можна збільшити на 10-20 км/год залежно від радіуса.

Біографії авторів

Павло Володимирович Ковтун, Білоруський державний університету транспорту

канд. техн. наук, доцент, завідувач кафедри проектування, будівництва та експлуатації транспортних об'єктів Білоруського державного університету транспорту

Тетяна Олексіївна Дубровська, Білоруський державний університету транспорту

старший викладач кафедри проектування, будівництва та експлуатації транспортних об'єктів Білоруського державного університету транспорту

Посилання

Шахунянц, Г. М. Железнодорожный путь [Текст] : учебник для вузов железнодорожного транспорта / Г. М. Шахунянц. – М. : Транспорт, 1969. – 536 с.

Карпущенко, Н. И. Возвышение наружного рельса и допускаемые скорости движения поездов в кривых [Текст] / Н. И. Карпущенко // Проблемы повышения скоростей движения поездов на Транссибирской магистрали: сб. науч. тр. – Новосибирск, 1999. – С. 7-15.

Курган, Н. Б. Определение объемов работ для снятия ограничений скорости, связанных с планом линии [Текст] / Н. Б. Курган, Н. П. Хмелевская, С. Ю. Байдак // Сб. науч. трудов Дальневосточного гос. ун-та путей сообщения / под ред. В. С. Шварцфельда. – Хабаровск : Из-во ДВГУПС, 2014. – Вып. 2. – С. 52-62.

Курган, Д. Н. Методология расчетов железнодорожной колеи при взаимодействии со скоростным подвижным составом [Текст] : автореф. дисс… д-ра техн. наук : 05.22.06 / Д. Н. Курган. – Днепропетровск, 2017. – 35 с.

Смелянский, И. В. Совершенствование нормативов непогашенного ускорения и его приращения для современного подвижного состава при скоростном движении [Текст] : дисс… канд. техн. наук: 05.22.06 – Железнодорожный путь, изыскания и проектирование железных дорог / И. В. Смелянский. – М. : МИИТ, 2008. – 208 с.

Правила визначення підвищення зовнішньої рейки і встановлення допустимих швидкостей в кривих ділянках колії [Текст] : ЦП-0236. – Затв. наказом Укрзалізниці від 14.12.2010 №778-Ц. – К., 2010. – 52 с.

Эффект ускорения [Электронный ресурс] // газета «Гудок»; АО «Издательский дом «Гудок». – 2012. – Режим доступа : http://www.gudok.ru/newspaper/?archive=2012.05.15.

Текущее содержание железнодорожного пути. Технические требования и организация работ. Стандарт организации [Текст] : СТП 09150.56.010-2005. – Введ. 01.07.2006. – Минск, 2006. – 284 с.

Leaflet 513. Guidelines for evaluating passenger comfort in relation to vibration in railway vehicles. Traction and Rilling Stock Committee. Paris. 1994.

Sirong, Yi. Dynamic Analysis of High-Speed Railway Alignment : Theory and Practice [Text] / Yi Sirong // Technology & Engineering. – Elsevier Science, 2017. – 324 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-27

Номер

Розділ

Статті