МОДЕЛЮВАННЯ ВОЛОГІСНОГО СТАНУ ТУНЕЛІВ КП «КИЇВСЬКИЙ МЕТРОПОЛІТЕН» ВПРОДОВЖ КАЛЕНДАРНОГО РОКУ

Автор(и)

  • Pavlo Grihorovich Krukovskyi інститут технічної теплофізики Національної академії наук України, Ukraine
  • Аndrii Іvаnovich Deineko Національна академія наук України, Ukraine
  • Vladyslav Serhiyovich Oliinyk Національна академія наук України, Ukraine
  • Dmytro Igorovich Skliarenko Національна академія наук України, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18664/1994-7852.186.2019.186422

Ключові слова:

метрополітен, тунелі, службова з’єднувальна гілка, вологість, вентиляція, моделювання

Анотація

Проведено аналіз експериментальних значень відносної вологості тунельного повітря службових з’єднувальних гілок (СЗГ) КП «Київський метрополітен» при діючих режимах роботи тунельної вентиляції впродовж 2018 року. З метою дотримання нормованого значення вологості тунельного повітря 75 % побудовано комп’ютерну модель тепловологого стану тунелів, що включає до себе геометричну, фізичну та математичну моделі. Верифікація комп’ютерної моделі була проведена з використанням експериментальних даних за 2018 рік. Моделювання тепловологого стану тунелів СЗГ впродовж календарного року показало, що запропонована зміна режимів роботи вентиляційних установок впродовж літнього періоду з видалення на нагнітання дасть змогу знизити відносну вологість повітря нижче 75 %. Результати моделювання були підтверджені експериментальними випробуваннями в Київському метрополітені та впроваджені для використання впродовж усього календарного року.

Біографії авторів

Pavlo Grihorovich Krukovskyi, інститут технічної теплофізики Національної академії наук України

головний науковий співробітник, завідуючий лабораторією моделювання процесів тепломасообміну в об’єктах енергетики і теплотехнологіях, відділ високотемпературної термогазодинаміки

Аndrii Іvаnovich Deineko, Національна академія наук України

старший науковий співробітник, лабораторія моделювання процесів тепломасообміну в об’єктах енергетики і теплотехнологіях, відділ високотемпературної термогазодинаміки, інститут технічної теплофізики

Vladyslav Serhiyovich Oliinyk, Національна академія наук України

інженер І категорії, лабораторія моделювання процесів тепломасообміну в об’єктах енергетики і теплотехнологіях, відділ високотемпературної термогазодинаміки, інститут технічної теплофізики

Dmytro Igorovich Skliarenko, Національна академія наук України

молодший науковий співробітник, лабораторія моделювання процесів тепломасообміну в об’єктах енергетики і теплотехнологіях, відділ високотемпературної термогазодинаміки, інститут технічної теплофізики

Посилання

ДБН В.2.3-7-2010. Споруди транспорту. МЕТРОПОЛІТЕНИ. [Чинний від 2011-10-01]. Київ: Мінрегіонбуд України, 2011. 299 с. (Національний стандарт України).

Зниження вологості в тунелях КП «Київський метрополітен» шляхом зміни режимів роботи вентиляційних установок / А. І. Дейнеко, П. Г. Круковський, Д. І. Скляренко та ін. Зб. наук. праць Укр. держ. ун-ту залізнич. трансп. Харків: УкрДУЗТ, 2019. Вип. 183. С. 35-45.

Цодиков В. Я. Вентиляция и теплоснабжение метрополитенов. Изд. 2-е, перераб. и доп. Москва: Недра, 1975. 56 с.

Круковский П. Г. Обратные задачи тепломассопереноса (Общий инженерный подход). Киев: НАНУ, Институт технической теплофизики, 1998. 224 с.

YU Yan Shun, QIAN Pu Hua, ZHANG Shao Fan. Development and Validation of Mathematical Model for Tailrace Tunnel Ventilating Process in Hydropower Station. Applied Mechanics and Materials. Trans Tech Publications. 2011. Vol. 71-78. P. 4069-4073.

Li X., Qin Y., Wang Y. Natural Ventilating Behavior of Z-Shaped Pedestrian Underpass in Wuhan. In: Zhang D., Huang X. (eds) Proceedings of GeoShanghai 2018 International Conference: Tunnelling and Underground Construction. GSIC 2018, Springer, Singapore. P. 633-641.

Liu X., Xiao Y., Inthavong K., Tu J. A fast and simple numerical model for a deeply buried underground tunnel in heating and cooling applications. Applied Thermal Engineering. 2014. Vol. 62. P. 545-552.

Ren T., Li A., Lv W. Field and Laboratory Tests and Analyses on Temperature and Relative Humidity in Underground Multi-tunnels. Procedia Engineering. 2017. Vol. 205. P. 27-34.

Guan1 X., Jiang1 Y., Yao1 Y. CFD simulation of a novel ventilation system of subway station in Harbin. Proceedings: Building Simulation. 2007. P. 432-436. URL: http://www.ibpsa.org/ proceedings/BS2007/p445_final.pdf (Last accessed 24.04.2018).

Исаченко В. П., Осипова В. А., Сукомел А. С. Теплопередача: учеб. для вузов. Изд. 4-е, перераб. и доп. Москва: Энергоиздат, 1981. 416 с.

ANSYS FLUENT 17. Documentation. URL: http://www.pmt.usp.br/ACADEMIC/ martoran/NotasModelosGrad/ANSYS%20Fluent%20Theory%20Guide%2015.pdf (Last accessed 24.04.2018).

Engineering ToolBox, (2004). Evaporation from Water Surface. URL: https://www.engineeringtoolbox.com/evaporation-water-surface-d_690.html [Last accessed 28.02.2019].

Hyperphysics, (1998). Relative Humidity. URL: http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/Kinetic/relhum.html [Last accessed 28.02.2019].

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-09-04

Номер

Розділ

Статті