ДО ПИТАННЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ РУХУ У ПАСАЖИРСЬКОМУ ГОСПОДАРСТВІ

Автор(и)

  • Igor Martynov Український державний університет залізничного транспорту, Ukraine
  • Alena Trufanova Український державний університет залізничного транспорту, Ukraine
  • Andrey Babenko Український державний університет залізничного транспорту, Ukraine
  • Vadim Shovkun Український державний університет залізничного транспорту, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18664/1994-7852.190.2020.214169

Ключові слова:

пасажирський вагон, статистика порушень, відмова, безпека руху

Анотація

 У роботі розглянуто основні чинники, які впливають на стан безпеки руху у пасажирському господарстві АТ «Укрзалізниця». Проведено аналіз розподілу парку пасажирських вагонів за віком та, враховуючи коливання пасажирообігу, визначено середньорічну потребу у придбанні нових вагонів.

Доведено, що стан спрацювання пасажирських вагонів досяг критичної позначки. У зв'язку з обмеженням фінансування в «Укрзалізниці» на придбання нового рухомого складу в потрібній кількості та вилученням вагонів, термін служби яких вичерпано, кількість вагонного парку неухильно зменшується. Це може призвести до проблем із забезпеченням наявним рухомим складом пасажирських перевезень.

У результаті дослідження отримано залежності зміни кількості транспортних подій, віднесених на пасажирське господарство. Доведено, що питома кількість транспортних подій, що припадає на 100 тис. перевезених пасажирів, незважаючи на коливання кількості рухомого складу та пасажирообігу, останніми роками має тенденцію до збільшення. Отримано залежності зміни параметра потоку відмов пасажирських вагонів у розрахунку на 1 млн пас. км.

Проведено аналіз причин, які викликають транспортні події, та досліджено динаміку їх зміни. Визначено, що переважна більшість відмов пасажирських вагонів спричинена відмовами роликових букс та автоматичних гальм. Ще однією важливою причиною є саморозчеплення автозчепів. Особливу увагу приділено відмовам колісних пар. Досліджено основні причини, що викликають позапланові заміни колісних пар. Визначено напрямки основних заходів щодо підвищення безпеки руху у пасажирському господарстві АТ «Укрзалізниця».

Біографії авторів

Igor Martynov, Український державний університет залізничного транспорту

д-р техн. наук, професор, завідувач кафедри вагонів 

Alena Trufanova, Український державний університет залізничного транспорту

канд. техн. наук, доцент кафедри вагонів

Andrey Babenko, Український державний університет залізничного транспорту

канд. техн. наук, доцент, завідувач кафедри нарисної геометрії та комп’ютерної графіки

Vadim Shovkun, Український державний університет залізничного транспорту

канд. техн. наук, старш. викл. кафедри вагонів

Посилання

Лисенков В. М. Безопасность технических средств в системах управления движением поездов. Москва: Транспорт, 1992. 192 с.

Устич П. А., Карпычев В. А., Овечников М. Н. Надежность рельсового нетягового подвижного состава. Москва: УМЦ МПС России, 2004. 416 с.

Лисенков В. М. Статистическая теория безопасности движения поездов: учебн. для вузов. Москва: ВИНИТИ РАН, 1999. 332 с.

Самсонкин В. М. Теорія безпеки на залізничному транспорті: монографія. Київ: «Каравела», 2014. 248 с.

Самсонкин В. Н. Метод статистической закономерности в управлении безопасностью на железнодорожном транспорте. Донецк: ДонИИТ, 2005. 191 с.

Інформаційний аспект управління складними людино-машинними системами на основі закономірностей статистики їх поведінки / В. М. Самсонкін, В. А. Друзь, О. О. Самсонкін, О. С. Федорович. Системи обробки інформації. 2013. Вип. 6 (113). С. 121-127.

Пути повышения безопасности движения в вагонном хозяйстве / А. Ф. Гаврилюк и др. Восточно-украинский журнал передовых технологий. 2003. № 5. С. 30-32.

Ломотько Д. В., Воскобойников Д. Г., Сірадчук А. Д. Проблеми зниження експлуатаційних витрат в умовах зносу пасажирського рухомого складу. Синергетика, мехатроніка, телематика дорожніх машин і систем у навчальному процесі та науці: Матеріали міжнародної науково-практичної конференції. (Харків, 16 березня, 2017 р.). Харків: ХНАДУ, 2017. С. 150-154.

Куденко І. О. Шляхи вирішення проблеми надійності та безпечної роботи пасажирського парку в сучасних умовах: зб. наук. праць. Харків: УкрДАЗТ, 2003. Вип. 54. С. 68–72.

Марье Г. Взаимодействие пути и подвижного состава. Москва: Госжелдориздат, 1933. 338 с.

Nadal, M. J. Locomotives a Vapeur Collection Encyclopedie Scintifique Biblioteque de Mecanique Applique et Genie, Vol. 186, (Paris), 1988.

Al-Douri, Y.K., Tretten, P. & Karim, R. Improvement of railway performance: a study of Swedish railway infrastructure. J. Mod. Transport. 24, 22–37 (2016). URL: https://doi.org/ 10.1007/s40534-015-0092-0/

Athanasios Ballis, Loukas Dimitriou. Issues on railway wagon asset management using advanced information systems. Тtransportation Research Part C: Emerging Technologies. Vol. 18. Issue 5. P. 807-820 (October 2010). URL: https://doi.org/10.1016/j.trc.2009.09.003.

Jiateng Yin, Tao Tang, Lixing Yang, Jing Xun, Yeran Huang, Ziyou Gao Research and development of automatic train operation for railway transportation systems: A survey. Тtransportation Research Part C: Emerging Technologies. Vol. 85. December 2017. P. 548-572. URL: .doi.org/10.1016/j.trc.2017.09.009

Комплексна програма оновлення залізничного рухомого складу України на 2008-2020 роки. Київ: ДП ДНДЦ УЗ, 2009. 299 с.

Аналіз стану безпеки руху у структурі публічного акціонерного товариства «Українська залізниця» у 2019 році». Розробники: О. І. Панасенко, С. Я. Ребриков, І. Г. Салівон. Департамент безпеки руху ПАТ «Українська залізниця». 2019.

Вентцель Е. С. Теория вероятностей. Москва: Гос. изд-во физ.-мат. лит., 1958. 464 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-04

Номер

Розділ

Статті