Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту http://csw.kart.edu.ua/ <p>У Збірнику наукових праць УкрДУЗТ публікуються результати наукових досліджень, наукові та конструкторські розробки та інші матеріали вчених, фахівців залізничного транспорту і промислових підприємств, спрямовані на вирішення сучасних задач та проблем організації перевезень та управління на транспорті, рухомого складу і тяги поїздів, транспортного будівництва та залізничної колії, теплоенергетики та матеріалознавства, автоматики, телемеханіки та зв’язку тощо.</p> <p>Цей Збірник призначений для інженерно-технічних працівників, магістрантів, студентів і науковців залізничного транспорту та інших галузей промисловості.</p> <p>Збірник включено до категорії «Б» <a href="http://new.kart.edu.ua/wp-content/uploads/2020/03/fahovi-vidannja-ukraini.pdf" target="_blank" rel="noopener noreferrer">Переліку наукових фахових видань України</a>, в яких можуть публікуватися результати дисертаційних робіт на здобуття наукових ступенів доктора і кандидата наук, ступеня доктора філософії (Накази МОН України №1301 від 15.10.2019 р. та №1643 від 28.12.2019 р.).</p> uk-UA csw_usurt@kart.edu.ua (Andrii/Андрій) csw_usurt@kart.edu.ua (Mariia/Марія) пн, 04 лис 2024 00:00:00 +0200 OJS 3.2.1.2 http://blogs.law.harvard.edu/tech/rss 60 РЕСУРСНІ ВИПРОБУВАННЯ УЩІЛЬНЕНЬ ЗВОРОТНОГО РУХУ ПРИ ЗАБЕЗПЕЧЕННІ СТАЛИХ УМОВ НАВАНТАЖЕННЯ http://csw.kart.edu.ua/article/view/314342 <p><span class="fontstyle0">До найбільш розповсюджених конструктивних елементів у структурі сучасних технічних систем, зокрема землерийних, підйомно-транспортних і залізничних машин, належать різні ущільнення, що забезпечують герметизацію рухомих і нерухомих спряжень таких машин. </span><span class="fontstyle0">На підставі досліджень виявлені фактори, що мають найбільший вплив, до яких можна віднести величину дії тиску рідини, її температуру, швидкість поступального або обертального руху, геометричні розміри поверхні герметизації та інші. Результати виконаних робіт дали змогу створити удосконалений імітатор-стенд для випробування ущільнення з дотриманням сталих факторів у процесі дослідження, стенд для проведення ресурсних випробувань ущільнень, максимально наближених до режиму їхнього функціонування в експлуатаційних умовах роботи.</span> </p> Микола Парфенійович Ремарчук, Олексій Олексійович Суранов, Сергій Олександрович Стефанов, Роман Сергійович Васянович, Олександр Вікторович Кебко Авторське право (c) 2024 https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ http://csw.kart.edu.ua/article/view/314342 пт, 25 жов 2024 00:00:00 +0300 WAYS OF INCREASING THE MACHINABILITY OF HIGH-STRENGTH CAST IRON http://csw.kart.edu.ua/article/view/314345 <p>Industry is in need of high-strength cast irons with a high level of operational properties. The problem is that such cast iron is characterized by a low level of machinability by cutting. The work presents the results of research in the following areas of improving machinability: heat treatment of cast iron, machining and hardening of hard alloy tools, processing using a polymercontaining lubricating and cooling fluid.</p> Наталія Олексіївна Лалазарова, Ганна Леонідівна Комарова, Ольга Валентинівна Афанасьєва, Олена Георгіївна Попова Авторське право (c) 2024 https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ http://csw.kart.edu.ua/article/view/314345 пт, 25 жов 2024 00:00:00 +0300 МЕТОДИ І ПРАКТИКИ НАВЧАННЯ І ЗАСТОСУВАННЯ ЗГОРТКОВИХ НЕЙРОННИХ МЕРЕЖ ДЛЯ ВИЯВЛЕННЯ РІЗНИХ ДЕФЕКТІВ НА ПОВЕРХНЯХ БУДІВЕЛЬНИХ КОНСТРУКЦІЙ http://csw.kart.edu.ua/article/view/314400 <p><span class="fontstyle0">Предметом дослідження у статті є практика впровадження та методики застосування типів штучного інтелекту – згорткових нейронних мереж і науки про дані для виявлення різних дефектів на поверхнях будівельних конструкцій. Мета роботи – виявити переваги і недоліки практики впровадження та застосування технологій згорткових нейронних мереж разом з іншими програмними і апаратними компонентами для автоматизації традиційних методів виконання робіт із моніторингу технічного стану зовнішніх поверхонь будівель і споруд. У статті вирішують такі завдання: обґрунтування ефективності впровадження технологій згорткових нейронних мереж і методів науки про дані; їх практичне застосування з програмними та апаратними технологіями для автоматизації традиційних методів виконання робіт із виявлення різних дефектів на поверхнях будівельних конструкцій в індустрії будівництва та експлуатації будівель і споруд; показати проблеми та недоліки даних методів і технологій. Для вирішення цих завдань використовували комплексний підхід із застосуванням загальнонаукових і спеціальних методів досліджень (аналізу, пояснення, узагальнення, порівняння). Отримано такі результати: встановлено особливості, що впливають на точність аналізу зібраних даних, застосовуваних технологіями нейронних згорткових мереж для виявлення різних дефектів на поверхнях будівельних конструкцій; відображено практики і методи більш ефективного і точного застосування такої технології. Висновки: проведене дослідження дало змогу визначити практичні можливості та проблеми, що є в такій технології; розроблено рекомендації щодо ефективного використання цієї технології; виявлено чинники, що впливають на ефективніше використання цієї технології у промисловості.</span> </p> Сергiй Валерійович Левщанов Авторське право (c) 2024 https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ http://csw.kart.edu.ua/article/view/314400 пт, 25 жов 2024 00:00:00 +0300 ДОСВІД ЗАСТОСУВАННЯ СПОСОБІВ ВІДНОВЛЕННЯ ПОШКОДЖЕНИХ ЗАЛІЗОБЕТОННИХ КОНСТРУКЦІЙ У ТРАНСПОРТНОМУ БУДІВНИЦТВІ http://csw.kart.edu.ua/article/view/314452 <p>Дані свідчать про те, що самовідновлення бетону може бути досягнуто шляхом введення в бетонну матрицю бактерій. Незважаючи на те, що деякі дослідники проводили експерименти з різними видами бактерій, ще потрібно точно ідентифікувати ідеальне поєднання таких чинників, як види бактерій, типи мінерального субстрату, типи матеріалів-носіїв і кількість кожного з цих компонентів для якісного прориву в розв'язанні проблеми отримання самовідновлювальних бетонів і залізобетонних конструкцій. У статті <span class="fontstyle0">наведено результати дослідження з розроблення технології отримання матеріалів із біодобавками, вивчення процесу усунення тріщин у бетоні та встановлення фізико-технічних властивостей бетонів, модифікованих мікробіологічною добавкою, і відновлених матеріалів.</span> </p> Олександра Юріївна Дорошенко Авторське право (c) 2024 https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ http://csw.kart.edu.ua/article/view/314452 пт, 25 жов 2024 00:00:00 +0300 АНАЛІЗ ПОКАЗНИКІВ ДЕПОВСЬКОГО РЕМОНТУ ПАСАЖИРСЬКИХ ВАГОНІВ http://csw.kart.edu.ua/article/view/314443 <p><span class="fontstyle0">У статті наведено результати аналізу основних показників деповського ремонту пасажирських вагонів. Проаналізовано структуру обсягу деповського ремонту пасажирських вагонів з урахуванням їхнього терміну експлуатації, типу вагона та підприємств-виробників. Виконано порівняльний аналіз середньої собівартості одиниці деповського ремонту пасажирського вагона за типами та підприємствами-виробниками. Досліджено вплив терміну експлуатації вагона на динаміку зміни середньої собівартості одиниці деповського ремонту.</span> </p> Юрій Євгенович Калабухін, Ігор Ернстович Мартинов, Альона Володимирівна Труфанова, Станіслав Ігорович Мартинов Авторське право (c) 2024 https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ http://csw.kart.edu.ua/article/view/314443 пт, 25 жов 2024 00:00:00 +0300 ДОСЛІДЖЕННЯ ВЕРТИКАЛЬНИХ І ГОРИЗОНТАЛЬНИХ ДЕФОРМАЦІЙ ПНЕВМАТИЧНОЇ РЕСОРИ ШВИДКІСНОГО РУХОМОГО СКЛАДУ В МЕЖАХ СТРІЛКИ СТРІЛОЧНОГО ПЕРЕВОДУ http://csw.kart.edu.ua/article/view/314240 <p>Розроблено методологію натурних випробувань динамічної поведінки пневматичної ресори швидкісного рухомого складу з використанням рухомої випробувальної установки. Методом експериментальних досліджень визначено вертикальні та горизонтальні деформації пневматичної ресори в межах стрілки стрілочного переводу. Встановлено, що вертикальні деформації пневматичної ресори при русі установки по стрілочному переводу в пошерстному і протишерстному напрямках є більшими за горизонтальні. У протишерстному напрямку руху випробувальної установки вертикальні деформації пневматичної ресори є більшими порівняно з протилежним напрямком руху, а горизонтальні деформації за будь-якого напрямку руху стрілочним переводом не значно змінюють свою величину. Визначено середні значення максимальних вертикальних і горизонтальних деформацій пневматичної ресори швидкісного рухомого складу в межах стрілки стрілочного переводу.</p> Андрій Ярославович Кузишин, Віталій Володимирович Ковальчук Авторське право (c) 2024 https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ http://csw.kart.edu.ua/article/view/314240 пт, 25 жов 2024 00:00:00 +0300 ДОСЛІДЖЕННЯ ТЕХНІЧНОГО СТАНУ УНІВЕРСАЛЬНИХ НАПІВВАГОНІВ http://csw.kart.edu.ua/article/view/314256 <p>У статті наведено результати аналізу технічного стану універсальних напіввагонів. Показано, що значна частина напіввагонів мають середній термін служби понад тридцять років і вичерпали свій ресурс. <br />Проаналізовано основні причини відмов, що призвели до відчеплення вагона від поїзда на шляху прямування, серед яких переважають пошкодження елементів кузова. Далі йдуть відмови автоматичних гальм і колісних пар. Серед пошкоджень кузовів напіввагонів найчастіше спостерігають несправності запорів кришок розвантажувальних люків, тріщини та злами верхніх і вертикальних листів поперечних балок рами.<br />Проаналізовано вплив типу конструктивного елемента, що відмовив, на середній термін відновлення працездатності напіввагонів.</p> Ігор Ернстович Мартинов, Альона Володимирівна Труфанова, Вадим Олександрович Шовкун, Олександр Миколайович Литовченко, Максим Володимирович Дмитренко, Олександр Олександрович Балашов Авторське право (c) 2024 https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ http://csw.kart.edu.ua/article/view/314256 пт, 25 жов 2024 00:00:00 +0300 ОБҐРУНТУВАННЯ ДОЦІЛЬНОСТІ ПЕРЕБУДОВИ ОДНІЄЇ З КОЛІЙ ДВОКОЛІЙНОЇ ДІЛЯНКИ НА КОЛІЮ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СТАНДАРТУ (1435 мм) http://csw.kart.edu.ua/article/view/314320 <p>У статті систематизовано наукові розробки з проблеми проєктування й реконструкції залізничних ліній під європейську&nbsp; ширину колії 1435 мм. Дослідження виконано з використанням методів графоаналітичного моделювання. Методика&nbsp; полягає в застосуванні розробленої математичної моделі, яка дає змогу оцінювати різні сценарії пропускної спроможності напрямку, використовуючи графіки оволодіння перевезеннями. У роботі отримано прогнозовані обсяги перевезень за&nbsp; песимістичним, раціональним і оптимістичним сценаріями, за яких може бути доцільна перебудова двоколійної ділянки&nbsp; на дві одноколійні з шириною колії 1435 і 1520 мм. Запропоновано науковий підхід, за яким можна оцінювати різні&nbsp; сценарії пропускної спроможності двох одноколійних ділянок із шириною колій 1520 мм (наявна) і 1435 мм&nbsp; (перебудована), використовуючи методи графоаналітичного моделювання. <br>На основі результатів вітчизняних і зарубіжних наукових розробок намічено шляхи вирішення проблеми, що стосується&nbsp; будівництва залізниць європейського стандарту на території України з урахуванням сучасної інфраструктури,&nbsp; геополітичних, топографічних та інших умов. Переваги такого рішення: економія коштів (не потрібно перебудовувати&nbsp; одну з колій); збереження з'єднання з країнами, які використовують колію 1520 мм; можливість організувати рух поїздів із&nbsp; різною шириною колії.</p> Микола Борисович Курган, Дмитро Миколайович Курган, Сергій Юрійович Байдак, Руслан Борисович Новік, Неля Петрівна Хмелевська Авторське право (c) 2024 https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ http://csw.kart.edu.ua/article/view/314320 пт, 25 жов 2024 00:00:00 +0300 ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОТИДІЙ НЕГАТИВНОМУ НАСЛІДКУ ВПЛИВУ РИЗИКІВ У ЛОГІСТИЧНИХ ТРАНСПОРТНИХ СИСТЕМАХ http://csw.kart.edu.ua/article/view/314337 <p>Стаття присвячена питанню ефективного ухвалення управлінських рішень при організації протидій негативним наслідкам впливу ризиків у логістичних транспортних системах. У контексті нестабільності нинішніх економічно-політичних умов нашої країни це питання стає все більш актуальним. Ураховуючи притаманні ризики як зовнішнього, так і внутрішнього характеру, пов’язані з логістикою і транспортними системами, вирішення цього питання стає необхідним. За таких умов ці ризики поділяють на дві категорії: внутрішні, присутні на всіх етапах ланцюжка постачання-виробництво-продаж, і зовнішні ризики, на які впливає навколишнє середовище. У дослідженні було сформовано фундаментальні характеристики процесу управління ризиками і розроблено комплекс управлінських заходів зниження транспортних ризиків для логістичних транспортних систем. Результатами цього дослідження є системний підхід до управління ризиками логістичної транспортної системи.</p> Наталя Валеріївна Гриценко, Наталія Георгіївна Панченко Авторське право (c) 2024 https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ http://csw.kart.edu.ua/article/view/314337 пт, 25 жов 2024 00:00:00 +0300