ЗМІННІСТЬ ПРУЖНО-ЖОРСТКІСНИХ ХАРАКТЕРИСТИК БОКОВОГО ВИГИНУ ТА КРУЧЕННЯ РЕЙКОВОЇ НИТКИ ЗАЛЕЖНО ВІД ВІДНОШЕННЯ КОЛІСНИХ НАВАНТАЖЕНЬ Pдин/Hдин

Автор(и)

  • Eduard Danilenko д-р техн. наук, професор, завідувач кафедри залізничної колії та колійного господарства Державного університету інфраструктури та технологій, Ukraine
  • Vitalii Molchanov канд. техн. наук, доцент кафедри залізничної колії та колійного господарства Державного університету інфраструктури та технологій., Ukraine
  • Tatyana Danilenko канд. техн. наук, доцент кафедри вагонів та вагонного господарства Державного університету інфраструктури та технологій, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.18664/1994-7852.179.2018.147749

Ключові слова:

пружність, жорсткість, рейкові нитки, вигин, кручення, вертикальні сили, бокові сили

Анотація

Характеристики бокової пружності рейкових ниток і пружності рейкових ниток при крученні є найменш вивченими, особливо в умовах спільної дії на колію вертикальних і горизонтальних сил і крутного моменту.

Діюча методика інженерних розрахунків колії на міцність, як відомо, розглядає в якості основної діючої сили на рейку вертикальні динамічні сили від коліс рухомого складу. Вплив на роботу рейки горизонтальних динамічних сил безпосередньо не враховується, а враховується тільки опосередковано через застосування так званих коефіцієнтів впливу, які в багатьох випадках не мають точного підтвердження для конкретних розрахункових випадків.

Метою статті є викладення результатів новітніх досліджень з визначення характеристик бокової пружності і кручення рейкових ниток залізничної колії з різними конструкціями рейкових скріплень при спільній дії на рейкові нитки вертикальних і горизонтальних сил. У роботі використано комплексний метод розв’язання задачі, який включає експериментальну та теоретичну частини.

У результаті виконаних досліджень отримано нові дані характеристик горизонтальної бокової пружності рейкових ниток для сучасних конструкцій залізничної колії на залізобетонних і дерев’яних шпалах з рейками Р65, UIC60, Р50 і Р43 зі скріпленнями типів КБ, КПП-5, КПП-1, Д0.

Посилання

Ершков, О. П. Расчет рельса на действие боковых сил в кривых [Текст] / О. П. Ершков // Труды ВНИИЖТ. – 1960. – Вып. 192. – С. 5-59.

Ершков, О. П. Характеристики пространственной упругости рельсовой нити [Текст] / О. П. Ершков // Труды ВНИИЖТ. – 1960. – Вып. 192. – С. 59-101.

Бесстыковой путь [Текст] / под ред. В. Г. Альбрехта, Е. М. Бромберга. – М. : Транспорт, 1982. – 206 с.

Вериго, М. Ф. Взаимодействие пути и подвижного состава [Текст] / М. Ф. Вериго, А. Я. Коган. – М. : Транспорт, 1986. – 559 с.

Справочник инженера-путейца [Текст] / под ред. В. В. Басилова, М. А. Чернышева. – М. : Транспорт, 1972. – Т. 1. – 768 с.

Вериго, М. Ф. Общие положения для корректировки Правил расчетов железнодорожного пути на прочность и предложения по изменению этих правил [Текст] / М. Ф. Вериго, С. С. Крепкогорский // Труды ЦНИИ МПС. – 1972. – Вып. 466. – С. 4-50.

Даніленко, Е. І. Новітні дослідження бічної пружності рейкових ниток при спільній дії вертикальних і горизонтальних сил [Текст] / Е. І. Даніленко // Наука та прогрес транспорту. – 2015. – № 6 (60) – С. 65–77. doi: 10.15802/stp2015/57021.

Даниленко, Э. И. Расчет характеристик жесткости и упругости рельсовой нити при кручении под воздействием вертикальных и горизонтальных сил [Текст] / Э. И. Даниленко // Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. – 2016. - № 5. – С. 79-91.

Даніленко, Е. І. Експериментальні дослідження характеристик горизонтальної поперечної жорсткості і модуля пружності залізничної колії при різних конструкціях рейкових скріплень [Текст] / Е. І. Даніленко, В. П. Велінець // Залізнич. транспорт України. – 2015. – № 4. – С. 3–11.

Даниленко, Э. И. Теоретическое решение задачи по определению реального бокового модуля упругости пути при совместном действии на рельсовую нить горизонтальных и вертикальных сил [Текст] / Э. И. Даниленко, В. П. Велинец // Зб. наук. праць Держ. економ.-техн. ун–ту трансп. – К., 2014. – Вип. 24. – С. 106–122.

Тимошенко, С. П. Метод исследований статистических и динамических напряжений в рельсе [Текст] / С. П. Тимошенко // В кн. «Статистические и динамические проблемы теории упругости». – К. : Наукова думка, 1975. – С. 209–220.

Тимошенко, С. П. Напряжения в железнодорожном рельсе [Текст] / С. П. Тимошенко // В кн. «Статические и динамические проблемы теории упругости». – К. : Наукова думка, 1975. – С. 318–355.

Татуревич, А. П. Результаты определения фактических значений жесткости пути для исследований взаимодействия пути и подвижного состава [Текст] / А. П. Татуревич // Вісник Дніпропетр. нац. ун-ту залізнич. трансп. ім. акад. В. Лазаряна. – 2003. – Вип. 2. – С. 95-100.

Шахунянц, Г. М. Железнодорожный путь [Текст] / Г. М. Шахунянц. – М. : Транспорт, 1969. – 536 с.

Настечик, М. П. Розробка технології контролю та утримання залізничної колії зі скріпленням типу КПП-5 [Текст] / М. П. Настечик, Р. В. Маркуль, В. В. Савицький // Тези XIV Міжнар. конф. «Проблеми механіки залізничного транспорту» ДНУЗТ. – Дніпропетровськ, 2016. – С. 92-93.

Tests on lateral resistance in railway tracks during the operation of a tamping machine [Text] / W. Koc, A. Wilk, P. Chrostowski, S. Grulkowski // Proc. Of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: J. of Rail and Rapid Transit. – 2011. Vol. 225. – Iss. 3. – P. 325–334. doi: 10.1243/09544097JRRT324.

Experimental study on the transverse stiffness of WJ-8 rail fastening [Text] / Lin C., Zeng Zh., Wu B. [et al.] // Applied Mechanics and Materials. – 2014. – Vol. 596. – P. 3–6. doi: 10.4028/www.scicntific.net/amm.596.3.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-20

Номер

Розділ

Статті