НОВИЙ МЕТОД ДИНАМІЧНОГО СИНТЕЗУ ВИСОКОЕФЕКТИВНИХ КУЛАЧКІВ ПРИВОДА КЛАПАНІВ ТРАНСПОРТНИХ ДИЗЕЛІВ

Автор(и)

  • Volodimir Illich Moroz Український державний університет залізничного транспорту, Україна
  • Alexander Vasilyevich Bratchenko Український державний університет залізничного транспорту, Україна
  • Volodimir Igorovych Gromov Український державний університет залізничного транспорту, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18664/1994-7852.184.2019.171481

Ключові слова:

транспортні дизелі, привод клапанів, кулачки, динамічний синтез, новий метод

Анотація

Запропоновано новий метод динамічного синтезу безударних профілів кулачків привода клапанів  форсованих транспортних дизелів. Зазначено, що особливістю такого методу є формування базової кривої прискорень штовхача, параметри якої ураховують не тільки умови забезпечення якісних газообмінних процесів у циліндрі, а і встановлені обмеження на виготовлення та характеристики функціонування механізмів привода клапанів. Надано результати профілювання нових кулачків привода клапанів транспортного дизеля ЧН26/27, проведеного з використанням розробленого методу. Показано, що застосування кулачків з новими профілями на працюючому дизелі забезпечить суттєве підвищення часу-перерізу клапанів. Обґрунтовано рекомендації щодо використання розглянутого підходу при конструюванні нових і модернізації існуючих чотиритактних транспортних дизелів.

Біографії авторів

Volodimir Illich Moroz, Український державний університет залізничного транспорту

д-р техн. наук, професор, завідувач кафедри механіки і проектування машин 

Alexander Vasilyevich Bratchenko, Український державний університет залізничного транспорту

канд. техн. наук, професор кафедри механіки і проектування машин 

Volodimir Igorovych Gromov, Український державний університет залізничного транспорту

магістр, асистент кафедри електроенергетики, електротехніки та електромеханіки 

Посилання

Двигуни внутрішнього згоряння: підручник у 6 т. / за ред. А. П. Марченко, А. Ф. Шеховцова. Харків: Прапор, 2004. Т.1: Розробка конструкцій форсованих двигунів наземних транспортних машин. 384 с. URL: Marchenko_Dvyhuny_vnutrishnoho_zghoriannia_ T_1.pdf.

Мороз В. І., Астахова К. В. Розроблення узагальненого формалізованого опису задачі динамічного синтезу безударних профілів кулачків привода клапанів транспортних дизелів. Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. Харків, 2009. № 111. С. 82–93.

Muzakkir S. M. Design of Innovative Engine Valve: Background and Need. International Journal of Scientific Engineering and Technology. 2015. Vol. 4, Issue 3, Р. 178-181. URL: https://pdfs.semanticscholar.org/c995/f3e8344435931 ba0774afe6c1eab22b3890a.pdf.

Logvinenko A. A. Peculiarities of stress calculation of basic part of timing gear of modern locomotive electric power installation. Metallurgical and Mining Industry. 2014. № 6. Р. 59-63. URL: metaljournal.com.ua/assets/MMI_2014_6/10-Logvinenko. pdf.

Nguyen V. T. Design and manufacturing camshaft using on hybrid vehicles. International Journal of Mechanical Engineering and Technology (IJMET). 2018. Vol. 9, Issue 6. Р. 277–284. URL: http://www.iaeme.com/IJMET/index.asp.

Эфендиев А. И., Драбкин Я. И. О профилировании кулачка клапанного привода для тепловозного дизеля с высоким наддувом. Двигатели внутреннего сгорания. Харьков: Вища школа, 1969. № 9. С. 134–145.

Васильев А. В. Повышение эффективности и надежности работы дизельного двигателя путем динамически настроенных кулачков. Вестник Волгоградского государственного университета. Серия 10: Инновационная деятельность. Волгоград, 2014. №4 (13). С. 79–85. URL: http://dx.doi.org/10.15688/jvolsu10.2014.4.9.

Іванченко К. В. Поліпшення характеристик функціонування механізму газорозподілу енергетичних установок тепловозів з дизелем Д49 за рахунок використання удосконалених розподільних валів. Збірник наукових праць Української державної академії залізничного транспорту. Харків, 2015. № 152. С. 168–172. URL: http://znp.kart.edu.ua/images/arhiv/ 2015/32.pdf.

Пат. № 104978 Україна МПК F01L 1/08, Кулачок приводу клапана. Мороз В. І., Братченко О. В., Громов В. І. (Україна); власник Українська державна академія залізничного транспорту; заявл. 14.06.2012; опубл. 25.03.2014, Бюл. № 6.

Мороз В. І., Братченко О. В. Динамічний синтез високоефективних профілів газорозподільних кулачків транспортних форсованих дизелів: матеріали міжнародної науково-технічної конференції «Розвиток наукової та інноваційної діяльності на транспорті». Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. Харків, 2017. № 169 (додаток). С. 120-123.

Братченко О. В. Узагальнені математичні моделі для динамічного синтезу безударних газорозподільних кулачків тепловозних дизелів Збірник наукових праць Донецького інституту залізничного транспорту. Донецьк, 2012. № 32. С. 162–166. URL: http://www.drti.donetsk.ua/zbirnik.htm.

Громов В. І. Дослідження поверхонь відгуку показників міцності тягових зубчатих передач з різним ступенем зносу профілів зубців. Збірник наукових праць Українського державного університету залізничного транспорту. 2017. № 168. С. 37–44. URL: http://csw.kart.edu.ua/article/view/ 101591/96839.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-04-23

Номер

Розділ

Статті