ВИКОРИСТАННЯ БОРТОВИХ КОМП'ЮТЕРІВ У ТРАКТОРАХ

Автор(и)

  • Radek Kaminski Варшавського університету наук про життя, Польща
  • Gintas Viselga Вільнюський технічний університет ім. Гедімінаса, Литва
  • Evgeniya Ugnenko Український державний університет залізничного транспорту,
  • Algirdas Jasinskas Університет Вітовта Магнуса, Литва
  • Ina Tetsman Вільнюський технічний університет ім. Гедімінаса, Литва
  • Olha Tymchenko Український державний університет залізничного транспорту, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18664/1994-7852.186.2019.186408

Ключові слова:

трактор, бортовий комп’ютер, автоматичний контроль у тракторах, автоматизація параметрів

Анотація

У статті розглядається використання бортових комп’ютерів у тракторах. Автоматизація будівельних машин широко використовується в землевпорядкуванні, що підвищує точність виконання розмічувальних робіт при геодезичному контролі. Мета роботи полягала у визначенні сучасного стану і тенденцій використання бортового комп’ютера у тракторах, доступних на польському та європейському ринках. Проаналізовано трактори потужністю двигуна від 60 до 194 кВт компаній Case, Deutz, Fahr, Fendt, New Holland, John Deere, Massey Ferguson, Lamborghini, Valmet, Renault. Дослідження включали автоматичне управління моніторингом агрегату – до і після запуску двигуна, електронну систему автоматики, пошкодження вимикання двигуна; контроль дозування палива (частота обертання двигуна), радіолокаційний датчик, вентиляцію; коробку передач – зміна передач, програмування передач, діагностика пошкоджень; важіль – електронна система рульового управління, діагностика пошкоджень, рульові клавіші поза кабіною. До основних тракторних агрегатів, оснащених електронним рульовим управлінням, належать двигун (автоматичне управління – перевірка встановленого обладнання, контроль дозування палива), коробка передач (зміна, програмування, діагностика пошкоджень), важіль (управління, діагностика пошкоджень), жива вісь (блокування диференціального механізму, привод 4х4 вмикання/вимикання, система управління для блокування та привода 4x4, електронне управління підвіскою передньої осі), вимикання живлення (вмикання/вимикання, регулювання обороту, діагностика пошкоджень), радари (вимірювання реальної швидкості руху), кондиціонер, планування (програмування функцій блока, робочих параметрів, надання консультацій). Інші системи, що знаходяться в стадії розроблення і які, як очікується, будуть впроваджені найближчим часом і можуть бути цікавими для польських користувачів з точки зору безпеки праці: сигнальний пристрій ризику балансування трактора, який може бути доданий до незалежного розділу до вимог користувача до трактора або є частиною бортової комп'ютерної системи та електронного блока, що контролює автоматичне кріплення (підвіску) інструментів.

Біографії авторів

Radek Kaminski, Варшавського університету наук про життя

канд. техн. наук, старший науковий співробітник хімічного факультету

Gintas Viselga, Вільнюський технічний університет ім. Гедімінаса

д-р наук, доцент, заступник декана механічного факультету, кафедра машинобудування та матеріалів

Evgeniya Ugnenko, Український державний університет залізничного транспорту

д-р техн. наук, професор, завідувач кафедри вишукувань та проектування шляхів сполучення, геодезії та землеустрою

Algirdas Jasinskas, Університет Вітовта Магнуса

канд. техн. наук, професор, головний науковий співробітник Інституту сільськогосподарської техніки та безпеки

Ina Tetsman, Вільнюський технічний університет ім. Гедімінаса

д-р наук, доцент, заступник декана механічного факультету, кафедра машинобудування та матеріалів

Olha Tymchenko, Український державний університет залізничного транспорту

канд. техн. наук, доцент кафедри вишукувань та проектування шляхів сполучення, геодезії та землеустрою

Посилання

Kamiński J. R. Wyposażenie ciągników w komputery pokładowe. Technika Rolnicza. 2001. no 5/2001. P. 26-27.

Kamiński J. R. Komputery pokładowe w maszynach rolniczych. Przegląd Techniki Rolniczej i Leśnej. 2002. no 7/2002. P. 2-6.

Kamiński J. R. Ocena ekonomiczno-praktyczna stosowania i wykorzystania komputerów pokładowych w ciągnikach rolniczych. Problems of construction and exploitation of machinery and agricultural equipment: Proceeding of X International symposium of prof. Czesław Kanafojski, 18-19 September 2006. Warsaw : Polytechnic, 2006. P. 91-94.

Percentage of Polish tractor market held by brands in 2015. Statista. The Statistics Portal. URL: https://www.statista.com/statistics/643824/tractor-brands-market-share-poland (last accessed: 10.09.2019).

Proportion of tractor sales in Europe by brand in 2015. Statista. The Statistics Portal. URL: https://www.statista.com/statistics/643620/european-tractor-market-by-brand (last accessed: 10.09.2019).

Filipović D., Košutić S., Gospodarić Z., Pliestić S., Grbavac V. Constructional Characteristics of the Agricultural Tractors at the Beginning of the 21st Century. Strojarstvo. 2008. № 50 (5). Р. 277-285.

Jakliński L. Mechanika układu pojazd – teren w teorii i badaniach. Warsaw : Polytechnic, 2006. 171 p.

Skrobacki A., Ekielski A. Pojazdy i ciągniki rolnicze. Warsaw : Wieś Jutra, 2006. 248 p.

Dreszer K. Globalny system pozycjonowania i możliwości wprowadzenia go w polskim rolnictwie. Inżynieria Rolnicza. 2005. no 10. P. 57-63.

John Deere, Precision AG Technology. URL: https://www.deere.com/en/technology-products/precision-ag-technology/#/apply (last accessed: 12.09.2019).

TPI. Zaufanie stabilnošč došwiadzeinie. RTK. URL: https://www.tpi.com.pl/pl/rtk (last accessed: 12.09.2019).

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-09-10

Номер

Розділ

Статті