DOI: https://doi.org/10.18664/1994-7852.186.2019.186422

МОДЕЛЮВАННЯ ВОЛОГІСНОГО СТАНУ ТУНЕЛІВ КП «КИЇВСЬКИЙ МЕТРОПОЛІТЕН» ВПРОДОВЖ КАЛЕНДАРНОГО РОКУ

Pavlo Grihorovich Krukovskyi, Аndrii Іvаnovich Deineko, Vladyslav Serhiyovich Oliinyk, Dmytro Igorovich Skliarenko

Анотація


Проведено аналіз експериментальних значень відносної вологості тунельного повітря службових з’єднувальних гілок (СЗГ) КП «Київський метрополітен» при діючих режимах роботи тунельної вентиляції впродовж 2018 року. З метою дотримання нормованого значення вологості тунельного повітря 75 % побудовано комп’ютерну модель тепловологого стану тунелів, що включає до себе геометричну, фізичну та математичну моделі. Верифікація комп’ютерної моделі була проведена з використанням експериментальних даних за 2018 рік. Моделювання тепловологого стану тунелів СЗГ впродовж календарного року показало, що запропонована зміна режимів роботи вентиляційних установок впродовж літнього періоду з видалення на нагнітання дасть змогу знизити відносну вологість повітря нижче 75 %. Результати моделювання були підтверджені експериментальними випробуваннями в Київському метрополітені та впроваджені для використання впродовж усього календарного року.


Ключові слова


метрополітен, тунелі, службова з’єднувальна гілка, вологість, вентиляція, моделювання

Повний текст:

PDF

Посилання


ДБН В.2.3-7-2010. Споруди транспорту. МЕТРОПОЛІТЕНИ. [Чинний від 2011-10-01]. Київ: Мінрегіонбуд України, 2011. 299 с. (Національний стандарт України).

Зниження вологості в тунелях КП «Київський метрополітен» шляхом зміни режимів роботи вентиляційних установок / А. І. Дейнеко, П. Г. Круковський, Д. І. Скляренко та ін. Зб. наук. праць Укр. держ. ун-ту залізнич. трансп. Харків: УкрДУЗТ, 2019. Вип. 183. С. 35-45.

Цодиков В. Я. Вентиляция и теплоснабжение метрополитенов. Изд. 2-е, перераб. и доп. Москва: Недра, 1975. 56 с.

Круковский П. Г. Обратные задачи тепломассопереноса (Общий инженерный подход). Киев: НАНУ, Институт технической теплофизики, 1998. 224 с.

YU Yan Shun, QIAN Pu Hua, ZHANG Shao Fan. Development and Validation of Mathematical Model for Tailrace Tunnel Ventilating Process in Hydropower Station. Applied Mechanics and Materials. Trans Tech Publications. 2011. Vol. 71-78. P. 4069-4073.

Li X., Qin Y., Wang Y. Natural Ventilating Behavior of Z-Shaped Pedestrian Underpass in Wuhan. In: Zhang D., Huang X. (eds) Proceedings of GeoShanghai 2018 International Conference: Tunnelling and Underground Construction. GSIC 2018, Springer, Singapore. P. 633-641.

Liu X., Xiao Y., Inthavong K., Tu J. A fast and simple numerical model for a deeply buried underground tunnel in heating and cooling applications. Applied Thermal Engineering. 2014. Vol. 62. P. 545-552.

Ren T., Li A., Lv W. Field and Laboratory Tests and Analyses on Temperature and Relative Humidity in Underground Multi-tunnels. Procedia Engineering. 2017. Vol. 205. P. 27-34.

Guan1 X., Jiang1 Y., Yao1 Y. CFD simulation of a novel ventilation system of subway station in Harbin. Proceedings: Building Simulation. 2007. P. 432-436. URL: http://www.ibpsa.org/ proceedings/BS2007/p445_final.pdf (Last accessed 24.04.2018).

Исаченко В. П., Осипова В. А., Сукомел А. С. Теплопередача: учеб. для вузов. Изд. 4-е, перераб. и доп. Москва: Энергоиздат, 1981. 416 с.

ANSYS FLUENT 17. Documentation. URL: http://www.pmt.usp.br/ACADEMIC/ martoran/NotasModelosGrad/ANSYS%20Fluent%20Theory%20Guide%2015.pdf (Last accessed 24.04.2018).

Engineering ToolBox, (2004). Evaporation from Water Surface. URL: https://www.engineeringtoolbox.com/evaporation-water-surface-d_690.html [Last accessed 28.02.2019].

Hyperphysics, (1998). Relative Humidity. URL: http://hyperphysics.phy-astr.gsu.edu/hbase/Kinetic/relhum.html [Last accessed 28.02.2019].




Flag Counter