ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ДИНАМІЧНИХ ЗУСИЛЬ ПРИ РОБОТІ МЕХАНІЗМУ ПЕРЕСУВАННЯ ВАНТАЖНОГО ВІЗКА МОСТОВОГО КРАНА

Автор(и)

  • Наталія Миколаївна Фідровська Харківський національний автомобільно-дорожний університет, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-5248-273X
  • Євген Дмитрович Слепужніков Національний університет цивільного захисту України, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-5449-3512
  • Роман Володимирович Пономаренко Національний університет цивільного захисту України, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-6300-3108
  • Дмитро Сергійович Козодой Україський державний університет залізничного транспорту, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-3615-1815

DOI:

https://doi.org/10.18664/1994-7852.195.2021.241092

Ключові слова:

колесо ходове, вантажний візок, мостовий кран, гумова вставка, динамічні навантаження

Анотація

У статті проведено визначення динамічних навантажень, що виникають у ходових колесах звичайної (штатної) та модернізованої конструкції під час пересування вантажного візка мостового крана. Модернізоване колесо має вставку, яка виготовлена з гумової суміші 7-7130. Також було визначено метод діагностування ходових коліс звичайної та модернізованої конструкції.

Для реєстрації та аналізу сигналу обрано програму ZETLAB. Вона дає змогу відображати зареєстрований сигнал не тільки в режимі реального часу з подальшим масштабуванням, а й виконувати оцифрування сигналу з подальшою можливістю обробити отримані результати в різних стандартах.

Отримані результати вказують на доцільність використання коліс модернізованої конструкції на вантажному візку мостового крана.

Біографії авторів

Наталія Миколаївна Фідровська , Харківський національний автомобільно-дорожний університет

д-р техн. наук, професор

Євген Дмитрович Слепужніков, Національний університет цивільного захисту України

канд. техн. наук

Роман Володимирович Пономаренко, Національний університет цивільного захисту України

д-р техн. наук, с.н.с., заступник начальника кафедри

Дмитро Сергійович Козодой , Україський державний університет залізничного транспорту

канд. техн. наук, доцент

Посилання

Nischeta S. A., Chernyshova E. P., Narkevich M. Y., Krishan A. L., Sagadatov A. I. Damage of bridge lifting cranes and crane metal structures. Journal of Engineering and Applied Sciences. 2017. №12 (23). Р. 6587–65890. doi: https:// www. researchgate.net/publication/325416488.

Fidrovska N., Slepuzhnikov E., Perevoznik I. A contact problem solution with taking into account shear deformations. Science and Education a New Dimension. Natural and Technical Sciences. 2019. Issue193. Р. 80–81. doi.org/10.31174/SEND-NT2019-193VII23-20.

Фідровська Н. М., Слепужніков Є. Д., Чернишенко О. В. Динамічні навантаження при пересуванні ходових коліс з гумовими вставками. Машинобудування. 2015. Вип. 15. С. 87–91.

Ловейкін В. С., Крушельницький В. В. Динамічний аналіз переміщення мостового крана з урахуванням механічної характеристики приводного двигуна. Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія: Техніка та енергетика АПК. 2017. Вип. 262. С. 26–37. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/nvnau_ tech_2017_262_4.

Ловейкін В. С., Човнюк Ю. В., Кадикало І. О. Мінімізація динамічних навантажень в механізмі підйому вантажопідйомних машин. Науковий вісник Національного університету біоресурсів і природокористування України. Серія: Техніка та енергетика АПК. 2016. Вип. 251. С. 55–69. URL: http://nbuv.gov. ua/UJRN/nvnau_tech_2016_251_7.

Development of a method for computer simulation of a swingings pringload movement path

/ L. Kutsenko, O. Semkiv, A. Kalynovskyi, L. Zapolskiy, O. Shoman, G. Virchenko, V. Martynov,

M. Zhuravskij, V. Danylenko, N. Ismailova. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2019. №1 (7–97). P. 60–73. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.154191.

Modeling the resonance of a swingings pringbased on the synthesis of a motion trajectory of its load / L. Kutsenko, V. Vanin, O. Shoman, P. Yablonskyi, L. Zapolskiy, N. Hrytsyna,

S. Nazarenko, V. Danylenko, E. Sivak, S.Shevchenko. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2019. № 3/7 (99). P. 53–64. doi: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2019.168909.

Mathematical and S-models of cargo oscillations during movement of bridge crane /

S. V. Raksha, P. G. Anofriev, V. M. Bohomaz, O. S. Kuropiatnyk. Naukovyi Visnyk NHU. 2019. № 2. P. 108–115. URL: https://DOI:10.29202/ nvngu/2019-2/16.

On wheel rolling along the rail regime with longitudinal load / V. P. Franchuk, K. A. Ziborov,

V. V. Krivda, S. O. Fedoriachenko. Naukovyi Visnyk NHU. 2017. № 3. P. 62–67. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Nvngu _2017_3_12.

Konowrocki R., Chojnacki A. Analysis of rail vehicles’ operational reliability in the aspect of safety against derailment based on variousmethods of determining the assessment criterion. Eksploatacja i Niezawodnosc – Maintenance and Reliability. 2020. Vol. 22. № 1. P. 73–85. URL: http://dx.doi.org/10.17531/ein.2020.1.9.

Markine V., Mashal A, Ren M. Effect of wheel–rail terface parameters on contact stability in explicit finite element analysis. Proc IMechE, Part F: J Rail and Rapid Transit. 2018. Vol. 232 (6). P. 1879–1894. DOI: 10.1177/0954409718754941.

Molyneux-Berry P., Davis C., Bevan A. The Influence of Wheel/Rail Contact Conditions on the Microstructure and Hardness of Railway Wheels.The Scientific World Journal. 2014. Vol. 2014. Article ID 209752. P. 1–16. URL: http://dx.doi.org/10.1155/2014/209752.

Haniszewski T. Modeling the dynamics of cargo lifting process byoverhead crane for dynamic overload factor estimation. Journal of vibroengineering. 2017. Vol. 19. Issue 1. P. 75–86. URL: https://doi.org/10.21595/jve.2016.17310.

Bogdevičius M., Žygienė R., Bureika G., Dailydka S. An analytical mathematical method for calculation of the dynamic wheel–rail impact force caused by wheel flat. Vehicle system dynamics. Issue 54 (5).2016. P. 689–705. URL: https://doi.org/10.1080/00423114.2016.1153114.

Слепужніков Є. Д., Фідровська Н. М., Варченко І. С. Механізми пересування мостових кранів: монографія. Харків: НУЦЗУ, 2019. 124 с. URL: http://repositsc.nuczu.edu.ua/ bitstream/123456789/8646/1/krane%20monogr%202019.pdf.

Обґрунтування проведення тарировки тензорезисторів в комплексі з вимірювальним обладнанням / Н. М. Фідровська, Р. В. Пономаренко, Є. Д. Слепужніков, Д. С. Козодой. Зб. наук. праць УкрДУЗТ. Харків: УкрДУЗТ, 2020. Вип. 194. С. 72–80.

Обґрунтування конструкції кранового ходового колеса з еластичною вставкою / Н. М. Фідровська, Є. Д. Слепужніков, Р. В. Пономаренко, Д. С. Козодой. Зб. наук. праць УкрДУЗТ. Харків: УкрДУЗТ, 2020. Вип. 193. С. 33–40.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-09-29