ВПЛИВ ПОМИЛОК У ВИЗНАЧЕННІ УХИЛУ ТРАСУВАННЯ НА ТОЧНІСТЬ ГЕОДЕЗИЧНОГО ОБҐРУНТУВАННЯ ТРАСИ

Автор(и)

  • Костянтин Анатолійович Мамонов Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, Україна https://orcid.org/0000-0002-0797-2609
  • Світлана Миколаївна Камчатна Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0001-5711-4146
  • Євген Федорович Орел Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0002-6261-1558
  • Олександр Сергійович Саяпін Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0002-9719-6497

DOI:

https://doi.org/10.18664/1994-7852.196.2021.242225

Ключові слова:

геодезичне обґрунтування, ухил трасування, керівний ухил, еквівалентний ухил, точність

Анотація

Накопичення помилок у передачі координат при проєктуванні залізничної
лінії призводить не тільки до зміни будівельної вартості та обсягів робіт, але й змінює умови
проєктування ліній і величину експлуатаційних витрат. У статті математично
обґрунтовано чинники, які впливають на довжину лінії, що проєктується. Встановлено, що
вплив помилок у ходах робочого обґрунтування проявляється в розбіжності істинної та
запроєктованої протяжності траси. Неврахування цієї помилки призведе до значних
перевитрат коштів під час будівництва лінії більшої протяжності, ніж це необхідно.

Біографії авторів

Костянтин Анатолійович Мамонов, Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова

доктор економ. наук, професор кафедри земельного адміністрування та
геоінформаційних систем

Світлана Миколаївна Камчатна, Український державний університет залізничного транспорту

канд. техн. наук, доцент кафедри вишукувань та проєктування шляхів
сполучення, геодезії та землеустрою

Євген Федорович Орел, Український державний університет залізничного транспорту

канд. техн. наук, доцент кафедри вишукувань та проєктування шляхів сполучення,
геодезії та землеустрою

Олександр Сергійович Саяпін, Український державний університет залізничного транспорту

канд. техн. наук, доцент кафедри вишукувань та проєктування шляхів
сполучення, геодезії та землеустрою

Посилання

Han J.-Y., Chen A., Lin Y.-T. Image-Based Approach for Road Profile Analyses. Journal of

Surveying Engineering. American Society of Civil Engineers. 2016. Vol. 142 (1). Р. 06015003.

URL: http://dx.doi.org/10.1061/(asce)su.1943-5428.0000160 (last access: 12.04.2021).

Park J. H., Lee W. H. Orthophoto and DEM Generation in Small Slope Areas Using Low

Specification UAV. Journal of the Korean Society of Surveying, Geodesy, Photogrammetry and

Cartography. 2016. Vol. 34 (3). Р. 283–290. URL: https://doi.org/10.7848/KSGPC.2016.34.3.283

(last access: 12.04.2021).

Deaconu O., Deaconu A. Numerical methods to find the slope at a point on map using level

curves. Application in road designing. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering.

Vol. 789. Р. 012017. URL: https://doi.org/10.1088/1757-899X/789/1/012017. (last access:

04.2021).

Erdogan B., Durdag U. M., Hekimoglu S. Efficacy of the conventional deformation analysis

based on different strategies on the design stage of the network. Survey Review. 2020. Vol. 52 (372).

Р. 278–286. URL: https://doi.org/10.1080/00396265.2018.1553009. (last access: 12.04.2021).

Dainian J. Surveying and mapping technology in urban road engineering construction.

Geomatics Observation. 2020. Vol. 2 (2). Р. 49–59. URL: https://doi.org/10.35534/go.0202010c.

(last access: 12.04.2021).

Ajvazi B., Czimber K. A comparative analysis of different DEM interpolation methods in

GIS: case study. Geodesy and Cartography. 2019. Vol. 45 (1). Р. 43–48. URL: https://doi.org/

3846/gac.2019.7921. (last access: 12.04.2021).

Herban I. S., Vilceanu C.-B., Grecea C. Road-Structure Monitoring with Modern Geodetic

Technologies. Journal of Surveying Engineering. 2017. Vol. 143 (4). Р. 05017004

URL: https://doi.org/10.1061/(ASCE)SU.1943-5428.0000218 (last access: 12.04.2021).

İnce H., Erdem N. A method for drawing vertical curve in longitudinal profile in road project.

Survey Review. 2018. Vol. 51 (368). P. 413–421. URL: http://dx.doi.org/10.1080/

2018.1470071. (last access: 12.01.2021).

Kotlarz P., Siejka M., Mika M. Assessment of the accuracy of DTM river bed model using

classical surveying measurement and LiDAR: a case study in Poland. Survey Review. 2020. Vol. 52

(372). P. 246–252. URL: https://doi.org/10.1080/00396265.2019.1696515. (last access: 12.04.2021).

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-12