ВПЛИВ ПОЛІПРОПІЛЕНОВОЇ ФІБРИ X-Mesh НА ВЛАСТИВОСТІ ДОРОЖНЬОГО БЕТОНУ
DOI:
https://doi.org/10.18664/1994-7852.198.2021.256587Ключові слова:
полімерна фібра, дорожній бетон, міцність за згином, міцність за стиском, діаметр волокна, дисперсне армування, структура бетонуАнотація
У статті розглянуто переваги та недоліки застосування різних видів фібри
у технології важких цементних бетонів. У роботі застосовували полімерну фібру X-Mesh
довжиною 23 і 39 мм, діаметром волокон 100...150 мкм. Експериментальні дослідження
показали, що фібра X-Mesh може утворювати всередині бетону структурний каркас. Тому
при введенні цієї фібри у склад бетону його міцність за стиском не знижується, на відміну
від бетонів з іншими типами фібри. Крім того, фібра X-Mesh дисперсно армує структуру
бетону, що приводить до збільшення міцності за згином на 22 %. Дослідження міцності
фіброармованого бетону показали, що оптимальна кількість фібри X-Mesh складає 1,5 кг/м3.
Встановлено, що фібра X-Mesh здатна залучати додаткову кількість повітря, що призводить
до зниження середньої густини бетону на 3 %, але підвищує його морозостійкість.
Посилання
Tehmina Ayub, Nasir Shafiq, M. Fadhil Nuruddin. Mechanical Properties of HighPerformance Concrete Reinforced with Basalt Fibers. Procedia Engineering. 2014. № 77. Р. 131–
Applications of Fiber Reinforced Concrete in Pavements. URL :http://theconstructor.org/
concrete/fibre-reinforced-concrete-in-pavements/4781/ (дата звернення: 08.12.2021).
Brown R., Shukla A., Natarajan K.R. 2002. Fibre reinforcement of concrete structures.
Technical Report (URITC Project No. 536101) for University of Rhode Island Transportation Centre.
URL: https://cupdf.com/document/536101.html (дата звернення: 01.12.2021).
Shen L. J., Xu J. Y., Li W. M., Fan F. L., Yang J. Y. Experimental investigation on the static
and dynamic behaviour of Basalt fibres reinforced concrete. Concrete. 2008. № 4. Р. 026-034.
Artemenko S. E. Polymer composite materials made from carbon, Basalt, and glass fibres.
Structure and properties. Fibre Chemistry. 2003. № 35(3). P. 226–229.
Brik V., Ramakrishnan V., Tolmare N. Performance evaluation of 3-D Basalt fibre reinforced
concrete &Basalt rod reinforced concrete. Final Report for Highway IDEA Project 45. 1998. 97 p.
Piotr Berkowskia, Marta Kosior-Kazberuk. Effect of fiber on the concrete resistance to
surface scaling due to cyclic freezing and thawing. Procedia Engineering. 2015. № 111. Р. 121–127.
Pigeon M., Pleau R., Azzabi M., Banthia N. Durability of microfiber-reinforced mortars.
Cem Concr Res. 1996. № 26. Р. 601-609.
Pigeon M., Talbot C., Marchand J., Hornain H. Surface microstructure and scaling resistance
of concrete. Cem Concr Res. 1996. № 26. Р. 1555-1566.
Толмачев С. Н., Беличенко Е. А., Захаров Д. С. Повышение свойств дорожных
бетонов введением полипропиленовой фибры. Строительные материалы и изделия. 2016.
№ 1. С. 76–79.
Mu R., Miao C., Luo X., Sun W. Interaction between loading, freeze-thaw cycles, and
chloride salt attack of concrete with and without steel fiber reinforcement. Cem Concr Res. 2002.
№ 32. Р. 1061-1066.
Niu D., Jiang L., Bai M., Miao Y. Study of the performance of steel fiber reinforced concrete
to water and salt freezing condition. Mat Des. 2013. № 44. Р. 267-273.
Richardson A. E. Freeze/thaw durability in concrete with fibre additions. Structural Survey.
№ 21. Р. 225–233.
Valenza II, Scherer G.W. A review of salt scaling: I. Phenomenology. Cem Concr Res.
№ 37. Р. 1007–1021.
ДСТУ 8858:2019. Суміші цементобетонні дорожні та цементобетон дорожній.
Технічні умови. [Чинний від 2020-07-01]. Вид. офіц. Київ: ДП «УкрНДНЦ», 2020. 20 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.