ТЕОРЕТИЧНІ ДОСЛІДЖЕННЯ МОЖЛИВОСТІ ЕКСПЛУАТАЦІЇ ПРОМІЖНОГО РЕЙКОВОГО СКРІПЛЕННЯ ТИПУ КПП-5 НА ПЕРСПЕКТИВНИХ ДІЛЯНКАХ ЗАЛІЗНИЦЬ УКРАЇНИ, ДЕ ПЛАНУЄТЬСЯ ВПРОВАДЖЕННЯ ШВИДКІСНОГО РУХУ

Автор(и)

  • Дмитро Олександрович Потапов Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0002-7279-4271
  • Володимир Геннадійович Вітольберг Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0001-7356-8316
  • Володимир Дмитрович Бойко Державний університет інфраструктури та технологій, Україна https://orcid.org/0000-0002-9192-8394
  • Вадим Володимирович Новіков Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0001-9341-0129

DOI:

https://doi.org/10.18664/1994-7852.198.2021.256640

Ключові слова:

швидкісний рух, проміжні рейкові скріплення, розрахунки залізничної колії на міцність

Анотація

У статті наведено результати багатоваріантних розрахунків напружень,
які виникають в елементах залізничної колії під дією сучасних типів швидкісного рухомого
складу. Встановлено, що з точки зору міцності проміжні рейкові скріплення типу КПП-5
українського виробництва можуть експлуатуватись у прямих ділянках зі швидкостями
більше 160 км/год з термічно обробленими рейками типу Р65 на залізобетонних шпалах з
епюрою укладання 1840 шт/км із щебеневим баластом товщиною 40 см. Аналітичне
порівняння рівня напружень, що виникають в елементах залізничної колії в прямих із
проміжним рейковим скріпленням типу КПП-5 українського виробництва та системою
прикріплення рейок W30 виробництва компанії «Vossloh», показало приблизно той самий
рівень напруженого стану в елементах залізничної колії.

Біографії авторів

Дмитро Олександрович Потапов, Український державний університет залізничного транспорту

кандидат технічних наук, доцент кафедри залізничної колії і транспортних
споруд

Володимир Геннадійович Вітольберг, Український державний університет залізничного транспорту

кандидат технічних наук, доцент кафедри залізничної колії і
транспортних споруд

Володимир Дмитрович Бойко, Державний університет інфраструктури та технологій

кандидат технічних наук, доцент кафедри залізничної колії та колійного
господарства

Вадим Володимирович Новіков, Український державний університет залізничного транспорту

кандидат технічних наук, старш. викладач кафедри машинобудування та
технічного сервісу машин

Посилання

Даніленко Е. І. Залізнична колія. Улаштування, проектування і розрахунки, взаємодія

з рухомим складом: підруч. для вищ. навч. закл.: у 2 т. Київ: Інпрес, 2010. Т. 2. 456 с.

Даренський О. М., Бєліков Е. А. Аналіз розвитку теорій розрахунків залізничних колій.

Зб. наук. праць УкрДУЗТ. 2016. № 154. С. 149–55.

Правила производства расчетов верхнего строения железнодорожного пути на

прочность. Москва: Трансжелдориздат, 1954. 70 с.

Тимошенко С. П. Прочность и колебания элементов конструкций. Москва: Наука,

704 с.

Вериго М. Ф., Коган А. Я. Взаимодействие пути и подвижного состава. Москва:

Транспорт, 1986. 559 с.

Kurhan M. B., Kurhan D. M. Theoretical basis for the introduction of high-speed trains in

Ukraine (DNUZT, Dnipro, 2016). 283 р.

Kurhan D., Kurhan M. Modeling the Dynamic Response of Railway Track // IOP Conf. Ser.:

Materials Science and Engineering. 2019. Vol. 708. p. 012013. doi: 10.1088/1757-

X/708/1/012013.

Kurhan M., Kurhan D. Problems of providing international railway transport. Matec. 2018.

Vol. 230. Р. 01007. doi: 10.1051/matecconf/201823001007.

Курган М. Б., Курган Д. М. Теоретичні основи впровадження високошвидкісного руху

поїздів в Україні: монографія. Дніпро: Вид-во ДНУЗТ, 2016. 283 с.

Даніленко Е. І., Рибкін В. В. Правила розрахунків залізничної колії на міцність і

стійкість. ЦП–0117. Київ: Транспорт України, 2004. 64 с.

Высокоскоростной железнодорожный транспорт. Общий курс: учеб. пособ.: в 2 т.

/ И. П. Киселев и др.; под ред. И. П. Киселева. Москва: ФГБО «Учебно-методический центр

по образованию на железнодорожном транспорте», 2014. Т. 2. 272 с.

Velaro RUS-High-Speed Trains. URL: https://press.siemens.com/global/en/feature/velarorus-high-speed-trains-russian-railways.

Stadler FLIRT 200 (ЭПм). URL: http://history.rw.by/lokomotivy/epm/.

Sm6 «Алле́гро». URL: https://ru.wikipedia.org/wiki/Allegro_(электропоезд).

Talgo 250. URL: https://www.talgo.com/en/rolling-stock/high-speed/250/.

Locomotive Travca. URL: https://www.talgo.com/en/rolling-stock/locomotives/travca/.

Электровоз ЭП20 – руководство по эксплуатации. URL: https://zinref.ru/000_

uchebniki/05301_transport_jd_elektrovozi/000_00_ep_20_elektrovoz_rukovodstvo/000.htm.

Правила эксплуатации электровозов серии KZ4A. URL: https://ktzh-gp.kz/upload/

iblock/b09/fxqsgadnabwpzu%20.lbwszyjyuvgtzjacofaeyhfc%20ugdrvdlhfiaegjcbejvesvgh%20bhm

aorcjxg%20KZ4A.pdf.

Электровоз постоянного тока: ЧС200. URL: https://sites.google.com/site/tagapoezd/

tagsredstva/chs200.

Даренський О. М., Бєліков Е. А Перспективні конструкції проміжних скріплень для

умов промислового залізничного транспорту. ІКСЗТ. Харків: УкрДУЗТ, 2015. № 2. С .57–61.

Анкерное бесподкладочное промежуточное рельсовое скрепление АРС. Московский

Государственный Университет Путей Сообщения (МИИТ). Москва, 2008. 34 с.

Онищенко В. Упругие рельсовые скрепления компании Vossloh. Українські залізниці,

№ 8 (14). С. 60–64.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-28