ПРИЧИНИ РУЙНУВАННЯ ПРИ МАСЛЯНОМУ ГОЛОДУВАННІ В ПАРІ ТЕРТЯ «ПОРШНЕВЕ КІЛЬЦЕ – ГІЛЬЗА ЦИЛІНДРА»

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.18664/1994-7852.200.2022.262663

Ключові слова:

масляне голодування, пара тертя, руйнування, поршневе кільце, гільза циліндра

Анотація

У дослідженні йдеться про явище зношування в парі тертя «поршневе кільце
– гільза циліндра» під час стендових випробувань на дослідних зразках. Трибологічну
характеристику сухого тертя, яке імітувало масляне голодування [9], оцінювали з
використанням зворотно-поступального руху трибометра. Значний знос спостерігався на
поверхні гільзи, виготовленої з сірого чавуну, при контакті зі сталевою хромованою
поверхнею. Це можна пояснити значним градієнтом жорсткості трибопари в спряженні.
При хромованому покритті, що має помітну твердість, по краю гільзи спостерігається
екструзія і спінювання поверхні, що свідчить про зміну зносу. Коефіцієнт тертя при сухому
ковзанні зі ступінчастими збільшеннями навантаження показав нестійкий стан тертя, що
недооцінюється при роботі будь-якої трибологічної системи.

Біографії авторів

Микола Федорович Дмитриченко, Національний транспортний університет

доктор технічних наук, професор кафедри «Виробництво, ремонт та
матеріалознавство»

Іван Миколайович Богданов, Національний транспортний університет

аспірант кафедри «Виробництво, ремонт та матеріалознавство»

Посилання

Olander P., Hollman P. and Jacobson S. Piston Ring and Cylinder Liner Wear Aggravation

Caused by Transition to Greener Ship Transports–Comparison of Samples from Test Rig and Field.

Wear. 302. 1-2. 2013. 1345-1350.

John A. P. and Agarwal V. K. Optimization of Piston Skirt Profile Design to Eliminate

Scuffing and Seizure in a Water Cooled Gasoline Engine. SAE Technical Paper. 2015-01-1726, 2015.

Enthoven J. C., Cann P. M. and Spikes H. A. Temperature and Scuffing. Tribology

Transactions. 36. 2. 1993. 258-266.

Yoon K. -K., Kim W. -B. and Na S. -J. Shape Deformation of a Piston Ring Groove by Laser

Surface Hardening. Surface and Coatings Technology. 78. 1-3. 1996. Р. 157-167.

Ezhilmaran V., Vasa N. J. and Vijayaraghavan L. Investigation on Generation of Laser

Assisted Dimples on Piston Ring Surface and Influence of Dimple Parameters on Friction. Surface

and Coatings Technology. 335. 2018. Р. 314-326.

Lin J., Wei R., Bitsis D. C. and Lee P. M. Development and Evaluation of Low Friction

TiSiCN Nanocomposite Coatings for Piston Ring Applications. Surface and Coatings Technology.

2016. Р. 121-131.

Plint A. G. Friction Force Measurement in Reciprocating Tribometers. STLE, 2011.

Krushchov M. M. and Babichev M. A. The Connection between Hardness under

Compression and Hardness during Abrasion in Metals and Minerals. (in Russian). Wear. 1, 3, 1957.

Дмитриченко М. Ф., Гохар Р., Уэн Дж. Эластогидродинамическая смазка линейных

контактов в условиях обильной смазки и масляного голодания. Трение и износ. 1993. Т. 14, № 13.

С. 438–443.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-17