КОНЦЕПЦІЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ВИКОРИСТАННЯ ВОДНЕВОГО ПАЛИВА НА МОРСЬКОМУ ТРАНСПОРТІ
DOI:
https://doi.org/10.18664/1994-7852.203.2023.277913Ключові слова:
альтернативні палива, екологічна безпека, міжнародне судноплавство, виробництво водню, оптимізація суднових двигунів, електрохімічний процес, суднова електроенергетикаАнотація
Судноплавна галузь є значним джерелом глобальних викидів парникових газів, тому пошук стійких і низьковуглецевих альтернативних видів палива має вирішальне значення для зменшення її впливу на навколишнє середовище. Водень стає перспективним видом палива для судноплавної галузі завдяки своїй високій енергетичній щільності, нульовим викидам і можливості виробництва з відновлюваних джерел. Однак використання водню як палива в судноплавстві потребує значного розвитку інфраструктури і технологічного прогресу у виробництві, зберіганні та транспортуванні водню. Крім того, вартість і доступність водневого палива залишаються основними бар'єрами на шляху його широкого впровадження в судноплавстві. Незважаючи на ці виклики, потенційні переваги використання водню як сталого палива для судноплавства роблять його сферою зростаючого інтересу та інвестицій. Водневе паливо дедалі стає багатообіцяльною альтернативою традиційному викопному паливу для суден. Це чисте і поновлюване джерело енергії, яке виробляє лише водяну пару як побічний продукт, що робить його бажаним рішенням для скорочення викидів парникових газів і пом'якшення наслідків зміни клімату. Шість відсотків світового природного газу і два відсотки вугілля наразі йде на виробництво водню. Водень можна використовувати як паливо з нульовими викидами, але при цьому виробництво самого газу не є низьковуглецевим процесом, якщо для його виробництва використовується викопне паливо. Тим не менш, на думку експертів, водень – це паливне рішення для судноплавства. Вже сьогодні провідні науковці та досвідчені фахівці у сфері експлуатації та проєктування суден закликають до більш широкого використання водню як палива, що в кінцевому підсумку допоможе морській індустрії досягти своєї мети щодо скорочення викидів за рахунок використання невикопних видів палива. У цій статті досліджується потенціал водневого палива для суден включаючи його переваги, виклики та поточний стан.
Посилання
Solakivi Tomi & Paimander Aleksi & Ojala Lauri (2022). Cost competitiveness of
alternative maritime fuels in the new regulatory framework. Transportation Research Part D:
Transport and Environment. 113. 103500. 10.1016/j.trd.2022.103500.
Kouzelis Konstantinos & Frouws Koos & van Hassel Edwin (2022). Maritime fuels of the
future: what is the impact of alternative fuels on the optimal economic speed of large container vessels. Journal of Shipping and Trade. 7. 10.1186/s41072-022-00124-7.
Huang Jinjin & Fan Hongjun & Xu Xiangyang & Liu Zheyu (2022). Life Cycle Greenhouse
Gas Emission Assessment for Using Alternative Marine Fuels: A Very Large Crude Carrier (VLCC) Case Study. Journal of Marine Science and Engineering. 10. 1969. 10.3390/jmse10121969.
Heine Dirk & GGde Susanne & Dominioni Goran. (2014). Unilaterally Removing Indirect
Subsidies for Maritime Fuel. SSRN Electronic Journal. 10.2139/ssrn.2512747.
Md Moshiul Alam & Mohammad Roslina & Hira Fariha & Maarop Nurazean (2022).
Alternative Marine Fuel Research Advances and Future Trends: A Bibliometric Knowledge Mapping Approach. Sustainability. 14. 10.3390/su14094947.
Pekşen Duygu & Alkan Güler (2018). Application of Alternative Maritime Power (AMP)
Supply to Cruise Port. Journal of ETA Maritime Science. 6. 307-318. 10.5505/jems.2018.15870.
Benet Álvaro & Villalba-Herreros Antonio & d'Amore-Domenech Rafael & Leo T.J. (2022).
Knowledge gaps in fuel cell-based maritime hybrid power plants and alternative fuels. Journal of Power Sources. 548. 232066. 10.1016/j.jpowsour.2022.232066.
Barberi Salvatore & Campisi Tiziana & Neduzha Larysa (2022). The role of cold ironing in
maritime transport emissions. AIP Conference Proceedings. 2611. 060013. 10.1063/5.0119881.
Wang Qiuwen & Zhang Hu & Huang Jiabei & Zhang Pengfei (2023). The use of alternative
fuels for maritime decarbonization: Special marine environmental risks and solutions from an
international law perspective. Frontiers in Marine Science. 9. 10.3389/fmars.2022.1082453.
Melnyk O., Onyshchenko S. Ensuring Safety of Navigation in the Aspect of Reducing
Environmental Impact. ISEM 2021, LNNS 463. 2022. Р. 1–9. https://doi.org/10.1007/978-3-031-
-8_9.
Onishchenko O., Golikov V., Melnyk O., Onyshchenko S., Оbertiur K. Technical and
operational measures to reduce greenhouse gas emissions and improve the environmental and energy efficiency of ships. Scientific Journal of Silesian University of Technology. Series Transport. 2022, 116, 223-235. https://doi.org/10.20858/sjsutst.2022.116.14.
Melnyk O., Onishchenko O., Onyshchenko S., Voloshyn A., Kalinichenko Y.,
Rossomakha O., Naleva G., Rossomakha O. Autonomous Ships Concept and Mathematical Models Application in their Steering Process Control. TransNav, the International Journal on Marine Navigation and Safety of Sea Transportation. 2022. Vol. 16, No. 3. Р. 553-559.
doi:10.12716/1001.16.03.18.
Melnyk O. Onyshchenko S. Navigational safety assessment based on Markov-model
approach. Scientific Journal of Maritime Research. 2022. 36 (2). Р. 328-337. https://doi.org/
31217/p.36.2.16.
Застосування двигунів на водні на суднах змішаного плавання можливе вже в
найближчому майбутньому. Portnews. URL: https://portnews.ru/news/308409/ (дата звернення 15.03.23).
Reshetkov D. M. & Bondaryuk M. A. & Onyshchenko S. P. (2023). Essence, advantages
and existing experience of the smart ports development. Transport development. 2023. 4(15). Р. 108-122. doi:10.33082/td.2022.4-15.09.
Shumylo O. M. Optimization of passenger vessels dimensional modernization taking into
account the energy efficiency. Оптимізація розмірної модернізації пасажирських суден з
урахуваннням енергоефективності. Transport development. 2023. 4(15). Р. 58-77.
doi:10.33082/td.2022.4-15.06.
Розвиток дистанційних технологій керування судном як фактор забезпечення
безпеки судноплавства / О. М. Мельник, О. А. Онищенко, А. О. Волошин та ін. Розвиток
транспорту. 2022. № 3 (14). C. 179-191. DOI https://doi.org/10.33082/td.2022.3-14.13.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.