ЗАСТОСУВАННЯ ВІБРОДІАГНОСТИКИ БУКСОВИХ ВУЗЛІВ ВАНТАЖНИХ ВАГОНІВ ДЛЯ ЗНИЖЕННЯ РИЗИКІВ ВІДМОВ
DOI:
https://doi.org/10.18664/1994-7852.206.2023.296815Ключові слова:
вібродіагностика, буксові вузли, вантажні вагони, зниження ризиків, відмовиАнотація
Дослідження обґрунтовує застосування методу вібраційної діагностики вантажних вагонів для зменшення ризику відмов буксових вузлів. У статті зазначено, що використання вібраційної діагностики буксових вузлів вантажних вагонів призводить до зниження ризиків на залізничному транспорті у 2,5 раза. Розроблений метод визначення ризиків відмов буксових вузлів вантажних вагонів має практичне значення для забезпечення оцінювання безпеки залізничного транспорту.
Експериментальні дослідження підтверджують зменшення ризику відмов буксових вузлів вантажних вагонів від 1,125 до 5,000 разів. Отриманий ефект використання вібраційної діагностики буксових вузлів вантажних вагонів також супроводжується економічними вигодами, оцінюваними від 13 до 44 тис. грн для відповідного експлуатаційного пробігу вантажного вагона.
Це дослідження розширює розуміння можливостей вібраційної діагностики як ефективного інструменту для забезпечення безпеки руху на залізничному транспорті.
Ураховуючи практичність методу та підтвердження його успішності через експериментальні дані, автор наводить засоби для підвищення безпеки та ефективності вантажних перевезень на залізниці.
Посилання
Stažnik D. B., Bajor I. Identification and analysis of risks in transport chains. Journal of Applied Engineering Science. 414, 15(1), 2017. P. 61-70. doi:10.5937/jaes15-12179.
Ruud M. H. Rail Transport of Hazardous Substances from the Perspective of «All Hazard» Risk Management. Chemical engineering transactions. 48, 2016. P. 949-954. doi: 10.3303/CET1648159.
Jamshidi A. et al. A Big Data Analysis Approach for Rail Failure Risk Assessment. Risk Analysis. 37(8), 2017. P. 1495-1507. doi:10.1111/risa.12836.
Jelena M., Andrić J. W., Ruoyu Z. Identifying the Critical Risks in Railway Projects Based on Fuzzy and Sensitivity Analysis: A Case Study of Belt and Road Projects. Sustainability, MDPI. 11(5), 2019. P. 1-18.
Patil M. et al. Ranking of risk in railway projects. International journal of engineering sciences & research technology. 6(6), 2017. P. 472-476. doi:10.5281/zenodo.814794.
Figueres E. M., Hughes P., Gulijk C. Big Data for Risk Analysis: the future of safe railways. XII Congreso de ingeniería del transporte. 7, 8 y 9 de Junio, Valencia (España). Editorial Universitat Politècnica de València, 2016. P. 347-353. doi.org/10.4995/CIT2016.2016.1825.
Sasidharan M. et al. A Review of Risk Management Applications for Railways. 14th International Conference of Railway Engineering. 2017. 15 p. doi:10.25084/raileng.2017.0065.
Smoczyński P., Kadziński A., Introduction to the risk management in the maintenance of railway tracks. Journal of mechanical and transport engineering. 68(4), 2016. P. 65-80. doi:10.21008/j.2449-920X.2016.68.4.06.
Pablo-Marti F., Santos J. S., Kaszowska J. An agent-based model of population dynamics for the European regions. Emergence: Complexity and Organization. 17(2), 2015. P. 18-24.
Otto A. et al. Risk reduction partnerships in railway transport infrastructure in an alpine environment. International Journal of Disaster Risk Reduction. 33, 2019. P. 385-397. doi.org/10.1016/j.ijdrr.2018.10.025.
Bohus L. A General Model for Railway Systems Risk Assessment with the Use of Railway Accident Scenarios Analysis. Procedia Engineering. 187, 2017. P. 150-159. doi.org/10.1016/j.proeng.2017.04.361.
Hadj-Mabrouk H. Contribution of Artificial Intelligence to Risk Assessment of Railway Accidents. Urban Rail Transit. 5(2), 2019. Р. 104-122. doi.org/10.1007/s40864-019-0102-3.
Baranovskyi D., Muradian L., Bulakh M. The Method of Assessing Traffic Safety in Railway Transport. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science. 042075, 2021. P. 1-6.
Bulakh M., Okorokov A., Baranovskyi D. Risk System and Railway Safety. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science. 042074, 2021. P. 1-7.
Peng Z., Lu Y., Miller A., Johnson C., Zhao T. Risk Assessment of Railway Transportation Systems using Timed Fault Trees. Quality and Reliability Engineering. 32, 2016. P. 181-194. doi:10.1002/qre.1738.
Мурадян Л. А. Відмови та безвідмовність вагонів як складові експлуатаційної надійності. Вісник НТУ «ХПІ». 52(1161), 2015. C. 127-130.
Гаврилюк В. І. Забезпечення безпеки руху на залізничних переїздах: монографія. Дніпро: ДНУЗТ, 2019. 282 с. ISBN 978-966-8471-89-6.
Равлюк В. Г. Визначення технічного стану буксових підшипників рухомого складу шляхом вібродіагностування. Восточно-Европейский журнал передовых технологий. 2/7 (74), 2015. С. 11-15.
Рачинська А. В. Класифікація ризиків на залізничному транспорті як основа формування системи економічної безпеки його функціонування. Економіка і суспільство. 6, 2016. С. 81-87.
Myamlin S., Muradian L., Pitsenko I. Influence of Diagnostics of Axle Boxes of Freight Cars on Traffic Safety of the Railway Transport. IOP Conference Series: Earth and Environmental Science. 666, 052051, 2021. P. 1-6. doi:10.1088/1755-1315/666/5/052051.
Muradian L., Pitsenko I., Shaposhnyk V., Shvets A., Shvets A. Predictive model of risks in railroad transport when diagnosing axle boxes of freight wagons. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit. 237(4), 2023. Р. 528-532. doi:10.1177/09544097221122043.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.