СТВОРЕННЯ МАТЕМАТИЧНОЇ МОДЕЛІ ВИЗНАЧЕННЯ ТЯГОВО-ЕНЕРГЕТИЧНИХ ПОКАЗНИКІВ МАНЕВРОВОГО ЛОКОМОТИВА

Автор(и)

  • Олександр Миколайович Горобченко Державний університет інфраструктури та технологій, Україна https://orcid.org/0000-0002-9868-3852
  • Денис Олександрович Заіка Державний університет інфраструктури та технологій, Україна https://orcid.org/0000-0003-0693-9580

DOI:

https://doi.org/10.18664/1994-7852.208.2024.308485

Ключові слова:

ефективність експлуатації, математична модель, тягово-енергетичні показники, тепловоз, економія палива, керування локомотивом

Анотація

У статті розроблено математичну модель із можливістю визначення тягово-енергетичних показників маневрового  локомотива ЧМЕ3 за роботи на чотирьох і двох паралельно з'єднаних тягових електричних двигунах. Побудовано  графіки залежності сили тяги від швидкості руху локомотива; залежності витраченого часу на подолання заданої відстані,  залежності витрат палива на подолання заданої відстані; залежності перевищення температури порівняно з  температурою навколишнього середовища від сили струму порівняно з шістьма паралельно з’єднаними тяговими  електричними двигунами для третьої, четвертої, п’ятої позицій контролера машиніста, обравши однакову ділянку руху  та вагу поїзда, з урахуванням обмежень за коефіцієнтом зчеплення коліс із рейками.

Біографії авторів

Олександр Миколайович Горобченко, Державний університет інфраструктури та технологій

доктор технічних наук, професор кафедри електромеханіки та рухомого складу залізниць

Денис Олександрович Заіка, Державний університет інфраструктури та технологій

аспірант кафедри електромеханіки та рухомого складу залізниць

Посилання

Zvolenský P., Barta D., Grenčík J., Droździel P. & Kašiar Ľ. Improved method of processing the output parameters of the diesel locomotive engine for more efficient maintenance. Eksploatacja i Niezawodność – Maintenance and Reliability. 2021. Vol. 23, no. 2. P. 315–323. URL: https://doi.org/10.17531/ein.2021.2.11 (date of access 26.02.2024).

Gorobchenko O., Nevedrov O. Development of the structure of an intelligent locomotive DSS and assessment of its effectiveness. Archives of Transport. 2020. Vol. 56, no. 4. P. 47–58. DOI: 10.5604/01.3001.0014.5517 (date of access: 26.02.2024).

Горобченко О. М. Теоретичні основи оцінки інформативності ознак поїзної ситуації для роботи інтелектуальних систем керування локомотивом. Транспортні системи і технології. 2021. № 38. С. 223–231. DOI: 10.32703/2617-9040-2021-38-220-21 (дата звернення 26.02.2024).

Горобченко О. М., Заіка Д. О. Огляд методів та перспективи використання штучного інтелекту на залізничному транспорті. Innovations and prospects of world science. Proceedings of the 6th International scientific and practical conference : матеріали Міжнар. науково-практ. конф., м. Vancouver, 2–4 лют. 2022 р. Vancouver, 2022. С. 184–192. URL: https://sci-conf.com.ua/vi-mezhdunarodnaya-nauchno-prakticheskaya-konferentsiya-innovations-and-prospects-of-world-science-2-4-fevralya-2022-goda-vankuver-kanada-arhiv/ (дата звернення 26.02.2024).

Інформаційно-розрахунковий комплекс «Тягові розрахунки» та математичні методи пошуку основних параметрів руху поїзда як основи оптимізації витрат ресурсів на тягу / М. А. Барибін, А. П. Фалендиш, В. О. Гатченко та ін. Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. 2020. Т. 25, № 4. С. 15–27. URL: https://doi.org/10.18664/ikszt.v25i4.219530.

Бобирь Д. В., Капіца М. І., Сердюк В. Н. Теорія локомотивної тяги. Тягові розрахунки для промислового залізничного транспорту: навч. посіб. Дніпро: Дріант-друк, 2022. 112 с.

Бобирь Д. В., Білоконь І. М., Очкасов О. Б., Сердюк В. Н. Теорія локомотивної тяги. Тягові розрахунки для маневрової роботи: навч. посіб. Дніпро: Дріант-друк, 2023. 129 с.

Сорока К. О. Тягові розрахунки на основі аналізу процесів перетворення енергії: монографія. Харків: Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, 2022. 242 с.

Математичне моделювання основних параметрів у тягових розрахунках / А. П. Фалендиш, В. О. Гатченко, С. І. Возненко та ін. Транспортні системи і технології. 2020. № 35. С. 102–112. DOI: 10.32703/2617-9040-2020-35-11 (дата звернення 26.02.2024).

Kostenko I., Bilokon I., Lysenko Y., Chernyshenko Y., Riabov I. Analysis of shunting locomotive operating modes when performing traction tasks. Транспортні системи і технології. 2023. № 42. С. 18–33. URL: https://doi.org/10.32703/2617-9059-2023-42-2 (дата звернення 26.02.2024).

Wu Q., Spiryagin M., Cole C. Train energy simulation with locomotive adhesion model. Railway Engineering Science. 2020. Vol. 28. P. 75–84. URL: https://doi.org/10.1007/s40534-020-00202-1 (date of access 26.02.2024).

Wu Q., Spiryagin M., Wolfs P., Cole C. Traction modelling in train dynamics. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers. Part F: Journal of Rail and Rapid Transit. 2018. Vol. 233, no. 4. P. 382–395. URL: https://doi.org/10.1177/0954409718795496 (date of access 26.02.2024).

Macii D., Dalpez S., Passerone R., Corrà M., Avancini M., Benciolini L. A safety instrumented system for rolling stocks: Methodology, design process and safety analysis. Measurement. 2015. Vol. 67. P. 164–176. URL: https://doi.org/10.1016/j.measurement.2015.01.002 (date of access 26.02.2024).

Liudvinavičius L., Jastremskas V. Modernization of diesel-electric locomotive 2M62 and TEP-70 locomotives with respect to electrical subsystem. Procedia Engineering. 2017. Vol. 187. P. 272–280. URL: https://doi.org/10.1016/j.proeng.2017.04.375 (date of access 26.02.2024).

BABeł M., SzkodA M. Diesel locomotive efficiency and reliability improvement as a result of power unit load control system modernisation. Eksploatacja i Niezawodnosc – Maintenance and Reliability. 2016. Vol. 18, no. 1. P. 38–49. URL: http://dx.doi.org/10.17531/ein.2016.1.6.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-28