ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ ДОДАТКОВОГО РЕЗЕРВУАРА НА ДЕФОРМУВАННЯ ПНЕВМАТИЧНОЇ РЕСОРИ ШВИДКІСНОГО РУХОМОГО СКЛАДУ ЗАЛІЗНИЦІ

Автор(и)

  • Андрій Ярославович Кузишин Інститут механічної інженерії та транспорту національного університету «Львівська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0002-3012-5395
  • Віталій Володимирович Ковальчук Інститут механічної інженерії та транспорту національного університету «Львівська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0003-4350-1756

DOI:

https://doi.org/10.18664/1994-7852.208.2024.308573

Ключові слова:

пневматична ресора, додатковий резервуар, тиск, гумо-кордна оболонка, деформування

Анотація

У статті проведено дослідження впливу додаткового резервуара пневматичної системи ресорного підвішування на  деформування гумо-кордної оболонки пневматичної ресори. Для цього розроблено методологію проведення  експериментальних досліджень із використанням випробувальної установки. Установлено, що вплив додаткового  резервуара на величину вертикального деформування нижньої частини гумо-кордної оболонки є незначним за  внутрішніх тисків у ресорі до 2,5 атм. Проте за манометричного тиску більше 2,5 атм перекриття крана перед додатковим  резервуаром призводить до більшого деформування гумо-кордної оболонки порівняно з деформуванням при  відкритому крані та включенні у пневматичну систему ресорного підвішування додаткового резервуара.

Біографії авторів

Андрій Ярославович Кузишин, Інститут механічної інженерії та транспорту національного університету «Львівська політехніка»

доктор філософії, доцент кафедри залізничного транспорту

Віталій Володимирович Ковальчук, Інститут механічної інженерії та транспорту національного університету «Львівська політехніка»

доктор технічних наук, професор, професор кафедри залізничного транспорту

Посилання

Kuzyshyn A., Batig A., Kostritsa S., Sobolevska J., Kovalchuk V., Dovhanyuk S., Voznyak O. Research of safety indicators of diesel train movement with two-stage spring suspension. BulTrans 2018: 10th Intern. Sci. Conf. on Aeronautics, Automotive and Railway Engineering and Technologies. Vol. 234 (2018). URL: https://doi.org/10.1051/matecconf/201823405003.

Kuzyshyn A., Batig A., Kostritsa S., Sobolevska J., Dovhaniuk S., Dzhus V. Study of the Dynamic Behavior of Rolling Stock using a Computer Experiment. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering. 15th Intern. Sci. and Techn. Conf. «Problems of the railway transport mechanics» (PRTM 2020). Dnipro, Ukraine (2020). Vol. 985. DOI 10.1088/1757-899X/985/1/012002.

Kuzyshyn A., Kovalchuk V., Stankevych V., Hilevych V. Determining patterns in the influence of the geometrical parameters of the connecting pipeline on the dynamic parameters of the pneumatic spring of railroad rolling stock. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2023. 1/7(121). P. 57–65. URL: https://doi.org/10.15587/1729-4061.2023.274180.

Кузишин А. Я., Костриця С. А., Соболевська Ю. Г., Батіг А. В. Світовий досвід створення математичних моделей пневматичної ресори: переваги та недоліки. Наука та прогрес транспорту. 2021. № 4 (94). С. 25–42. DOI: 10.15802/stp2021/245974.

Facchinetti A., Mazzola L., Alfi S., Bruni S. Mathematical modelling of the secondary airspring suspension in railway vehicles and its effect on safety and ride comfort. Vehicle System Dynamics. 2010. Vol. 48. Is. sup1. P. 429–449. DOI: https://doi.org/10.1080/00423114.2010.486036.

Gao H. X., Chi M. R., Zhu M. H., Wu P. B. Study on different connection types of air spring. Applied Mechanics and Materials. 2013. Vol. 423–426. P. 2026–2034. DOI: https://doi.org/10.4028/www. scientific.net/AMM.423-426.2026.

Sihong Z., Jiasheng W., Ying Z. Research on theoretical calculation model for dynamic stiffness of air spring with auxiliary chamber. 2008 IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference (Harbin, 3-5 Sept. 2008). Harbin, 2008. P. 2–7. DOI: https://doi.org/10.1109/vppc.2008.4677717.

Li X., Wei Y., He Y. Simulation on polytropic process of air springs. Engineering Computations. 2016. Vol. 33. Is. 7. P. 1957–1968. DOI: https://doi.org/10.1108/EC-08-2015-0224.

Xu L. Mathematical modeling and characteristic analysis of the vertical stiffness for railway vehicle air spring system. Mathematical Problems in Engineering. 2020. Vol. 220. P. 1–12. DOI: https://doi.org/10.1155/2020/2036563.

Nakajima T., Shimokawa Y., Mizuno M., Sugiyama H. Air Suspension System Model Coupled With Leveling and Differential Pressure Valves for Railroad Vehicle Dynamics Simulation. Journal of Computational and Nonlinear Dynamics. 2014. Vol. 9. Is. 3. P. 1–9. DOI: https://doi.org/10.1115/1.4026275.

Qi Z., Li F., Yu D. A three-dimensional coupled dynamics model of the air spring of a high-speed electric multiple unit train. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit. 2017. 231(1). P. 3-18. DOI: 10.1177/0954409715620534.

Zhu H., Yang J., Zhang Y., Feng, X. A novel air spring dynamic model with pneumatic thermodynamics, effective friction and viscoelastic damping. Journal of Sound and Vibration. 2017. 408. P. 87-104. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jsv.2017.07.015.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-28