ВПЛИВ НАВАНТАЖЕНЬ НА МОТОРНО-ОСЬОВИЙ ПІДШИПНИК ЛОКОМОТИВА, НА УМОВИ УТВОРЕННЯ МАСТИЛЬНОЇ ПЛІВКИ НА ПОВЕРХНЯХ ТЕРТЯ

Автор(и)

  • Сергій Володимирович Воронін Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0001-8443-3222
  • Володимир Олександрович Стефанов Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0002-7947-2718
  • Сергій Володимирович Комар Харківський національний університет Повітряних Сил ім. І. Кожедуба, Україна https://orcid.org/0000-0002-8961-2614
  • Андрій Дмитрович Савченко Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0009-0005-0418-3945
  • Олександр Олександрович Губін Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0001-8451-5236

DOI:

https://doi.org/10.18664/1994-7852.208.2024.308611

Ключові слова:

моторно-осьовий підшипник, підшипник ковзання, мастильна плівка, система змащування

Анотація

У процесі активної експлуатації локомотивів значна частка відмов (до 20 %) припадає на вихід із ладу моторно-осьових  підшипників. Це зумовлено тим, що система змащування МОП є недосконалою, належна робота якої переважно  залежить від багатьох факторів, таких як кліматичні умови, ступінь напрацювання мастильної оливи та змащувальних  приладів тощо. Постає необхідність в удосконаленні сучасних систем змащування моторно-осьових підшипників  ковзання. Одним із методів вирішення проблеми є розгляд факторів, що впливають на процес змащування робочих поверхонь тертя МОП та умови подавання мастильного матеріалу. У статті наведено розрахунок сил навантаження на МОП, їхній вектор дії та проаналізовано вплив цих параметрів на здатність утворення мастильної плівки на поверхнях  тертя моторно-осьових підшипників. Для розрахунку було обрано тепловоз 2ТЕ116 із тяговими електродвигунами  ЭД-118Б.

Біографії авторів

Сергій Володимирович Воронін, Український державний університет залізничного транспорту

доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри машинобудування та технічного сервісу машин

Володимир Олександрович Стефанов, Український державний університет залізничного транспорту

кандидат технічний наук, доцент кафедри машинобудування та технічного сервісу машин

Сергій Володимирович Комар, Харківський національний університет Повітряних Сил ім. І. Кожедуба

кандидат технічних наук доцент, доцент

Андрій Дмитрович Савченко, Український державний університет залізничного транспорту

аспірант кафедри машинобудування та технічного сервісу машин

Олександр Олександрович Губін, Український державний університет залізничного транспорту

аспірант кафедри машинобудування та технічного сервісу машин

Посилання

Стефанов В., Савченко А. Аналіз існуючих систем змащування моторно-осьових підшипників. Proceedings of the XIV International Scientific and Practical Conference. Copenhagen, Denmark. 2023. P. 403-404.

Астахов В. Н., Лысиков Е. Н., Коновалов П. Е. Оценка режимов трения и смазки в подшипниках осевого подвешивания локомотивов. Збірник наукових праць Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. 2011. № 40. С. 46-53.

Methodology for the assessment of equivalent load for self-lubricating radial spherical plain bearings under combined load / J. Aguirrebeitia et al. Tribology International. 2017. Vol. 105. P. 69-76. URL: https://doi.org/10.1016/j.triboint.2016.09.028. (last access: 09.04.2024).

Newly developed theoretical solution and numerical model for conformal contact pressure distribution and free-edge effect in spherical plain bearings / X. Fang et al. Tribology International. 2015. Vol. 84. P. 48-60. URL: https://doi.org/10.1016/j.triboint.2014.11.020. (last access: 09.04.2024).

Numerical simulation of sliding wear for self-lubricating spherical plain bearings / X. Shen et al. Journal of Materials Research and Technology. 2012. Vol. 1, no. 1. P. 8-12. URL: https://doi.org/10.1016/S2238-7854(12)70003-0. (last access: 11.04.2024).

Lubricant distributions and lubrication state under regular and quantitative oil supply / L. Wenzhe et al. Tribology International. 2023. Vol. 43, no. 5. P. 506-516. URL: https://doi.org/10.16078/j.tribology.2022002 (last access: 04.04.2024).

Груник І. С. Стендові випробування моторно-осьових підшипників локомотивів в умовах електростатичної обробки осьової оливи із присадкою. Залізничний транспорт України. 2013. № 2. С. 12-14.

Трение, изнашивание и смазка / В. В. Алисин и др. Москва: Машиностроение, 1979. 358 с.

Филонов С. П., Гибалов А. И., Быковский В. Е. Тепловоз 2ТЭ116. Москва: Транспорт, 1996. 334 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-28