ВПЛИВ НАВАНТАЖЕНЬ НА МОТОРНО-ОСЬОВИЙ ПІДШИПНИК ЛОКОМОТИВА, НА УМОВИ УТВОРЕННЯ МАСТИЛЬНОЇ ПЛІВКИ НА ПОВЕРХНЯХ ТЕРТЯ
DOI:
https://doi.org/10.18664/1994-7852.208.2024.308611Ключові слова:
моторно-осьовий підшипник, підшипник ковзання, мастильна плівка, система змащуванняАнотація
У процесі активної експлуатації локомотивів значна частка відмов (до 20 %) припадає на вихід із ладу моторно-осьових підшипників. Це зумовлено тим, що система змащування МОП є недосконалою, належна робота якої переважно залежить від багатьох факторів, таких як кліматичні умови, ступінь напрацювання мастильної оливи та змащувальних приладів тощо. Постає необхідність в удосконаленні сучасних систем змащування моторно-осьових підшипників ковзання. Одним із методів вирішення проблеми є розгляд факторів, що впливають на процес змащування робочих поверхонь тертя МОП та умови подавання мастильного матеріалу. У статті наведено розрахунок сил навантаження на МОП, їхній вектор дії та проаналізовано вплив цих параметрів на здатність утворення мастильної плівки на поверхнях тертя моторно-осьових підшипників. Для розрахунку було обрано тепловоз 2ТЕ116 із тяговими електродвигунами ЭД-118Б.
Посилання
Стефанов В., Савченко А. Аналіз існуючих систем змащування моторно-осьових підшипників. Proceedings of the XIV International Scientific and Practical Conference. Copenhagen, Denmark. 2023. P. 403-404.
Астахов В. Н., Лысиков Е. Н., Коновалов П. Е. Оценка режимов трения и смазки в подшипниках осевого подвешивания локомотивов. Збірник наукових праць Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. 2011. № 40. С. 46-53.
Methodology for the assessment of equivalent load for self-lubricating radial spherical plain bearings under combined load / J. Aguirrebeitia et al. Tribology International. 2017. Vol. 105. P. 69-76. URL: https://doi.org/10.1016/j.triboint.2016.09.028. (last access: 09.04.2024).
Newly developed theoretical solution and numerical model for conformal contact pressure distribution and free-edge effect in spherical plain bearings / X. Fang et al. Tribology International. 2015. Vol. 84. P. 48-60. URL: https://doi.org/10.1016/j.triboint.2014.11.020. (last access: 09.04.2024).
Numerical simulation of sliding wear for self-lubricating spherical plain bearings / X. Shen et al. Journal of Materials Research and Technology. 2012. Vol. 1, no. 1. P. 8-12. URL: https://doi.org/10.1016/S2238-7854(12)70003-0. (last access: 11.04.2024).
Lubricant distributions and lubrication state under regular and quantitative oil supply / L. Wenzhe et al. Tribology International. 2023. Vol. 43, no. 5. P. 506-516. URL: https://doi.org/10.16078/j.tribology.2022002 (last access: 04.04.2024).
Груник І. С. Стендові випробування моторно-осьових підшипників локомотивів в умовах електростатичної обробки осьової оливи із присадкою. Залізничний транспорт України. 2013. № 2. С. 12-14.
Трение, изнашивание и смазка / В. В. Алисин и др. Москва: Машиностроение, 1979. 358 с.
Филонов С. П., Гибалов А. И., Быковский В. Е. Тепловоз 2ТЭ116. Москва: Транспорт, 1996. 334 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.