ДОСЛІДЖЕННЯ ВЕРТИКАЛЬНИХ І ГОРИЗОНТАЛЬНИХ ДЕФОРМАЦІЙ ПНЕВМАТИЧНОЇ РЕСОРИ ШВИДКІСНОГО РУХОМОГО СКЛАДУ В МЕЖАХ СТРІЛКИ СТРІЛОЧНОГО ПЕРЕВОДУ

Автор(и)

  • Андрій Ярославович Кузишин Інститут механічної інженерії та транспорту національного університету «Львівська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0002-3012-5395
  • Віталій Володимирович Ковальчук Інститут механічної інженерії та транспорту національного університету «Львівська політехніка», Україна https://orcid.org/0000-0003-4350-1756

DOI:

https://doi.org/10.18664/1994-7852.209.2024.314240

Ключові слова:

швидкісний рухомий склад, пневматична ресора, стрілочний перевід, вертикальна деформація ресори, випробувальна установка

Анотація

Розроблено методологію натурних випробувань динамічної поведінки пневматичної ресори швидкісного рухомого  складу з використанням рухомої випробувальної установки. Методом експериментальних досліджень визначено  вертикальні та горизонтальні деформації пневматичної ресори в межах стрілки стрілочного переводу. Встановлено, що вертикальні деформації  пневматичної ресори при русі установки по стрілочному переводу в пошерстному і  протишерстному напрямках є більшими за горизонтальні. У протишерстному напрямку руху випробувальної установки  вертикальні деформації пневматичної ресори є більшими порівняно з протилежним напрямком руху, а горизонтальні  деформації за будь-якого напрямку руху стрілочним переводом не значно змінюють свою величину. Визначено середні  значення максимальних вертикальних і горизонтальних деформацій пневматичної ресори швидкісного рухомого складу  в межах стрілки стрілочного переводу.

Біографії авторів

Андрій Ярославович Кузишин, Інститут механічної інженерії та транспорту національного університету «Львівська політехніка»

доктор філософії, доцент кафедри залізничного транспорту

Віталій Володимирович Ковальчук, Інститут механічної інженерії та транспорту національного університету «Львівська політехніка»

доктор технічних наук, професор, професор кафедри залізничного транспорту

Посилання

Kuzyshyn A., Batig A., Kostritsa S., Sobolevska J., Kovalchuk V., Dovhanyuk S., Voznyak O. Research of safety indicators of diesel train movement with two-stage spring suspension. BulTrans 2018: 10th Intern. Sci. Conf. on Aeronautics, Automotive and Railway Engineering and Technologies. Vol. 234 (2018). https://doi.org/10.1051/matecconf/201823405003.

Kuzyshyn A., Batig A., Kostritsa S., Sobolevska J., Dovhaniuk S., Dzhus V. Study of the Dynamic Behavior of Rolling Stock using a Computer Experiment. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering. 15th Intern. Sci. and Techn. Conf. «Problems of the railway transport mechanics» (PRTM 2020). Vol. 985. Dnipro, Ukraine (2020). DOI: 10.1088/1757-899X/985/1/012002.

Kuzyshyn A., Kovalchuk V., Sobolevska Y., Royko Y., Kravets I. Determining the effect of additional tank volume and air pressure in the spring on the dynamic indicators of a pneumatic system of spring suspension in high-speed railroad rolling stock. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies. 2024. 3/7 (129). P. 47–62. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2024.304051.

Alonso A., Giménez J. G., Nieto J., Vinolas J. Air suspension characterisation and effectiveness of a variable area orifice. Vehicle System Dynamics. 2010. Vol. 48. Iss. sup1. P. 271–286. DOI: https://doi.org/10.1080/00423111003731258.

Facchinetti A., Mazzola L., Alfi S., Bruni S. Mathematical modelling of the secondary airspring suspension in railway vehicles and its effect on safety and ride comfort. Vehicle System Dynamics. 2010. Vol. 48. Iss. sup1. P. 429–449. DOI: https://doi.org/10.1080/00423114.2010.486036.

Mazzola L., Berg M. Secondary suspension of railway vehicles – air spring modelling: performance and critical issues. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit. 2014. Vol. 228. Iss. 3. P. 225–241. DOI: https://doi.org/10.1177/0954409712470641.

Sayyaadi H., Shokouhi N. Effects of air reservoir volume and connecting pipes length and diameter on the air spring behavior in rail vehicles. Iranian Journal of Science and Technology Transaction B: Engineering. 2010. Vol. 34, № B5. P. 499–508.

Li X., He Y., Liu W., Wei Y. Research on the vertical stiffness of a rolling lobe air spring. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit 2015. Vol. 230. Iss. 4. P. 1172–1183. DOI: https://doi.org/10.1177/0954409715585370.

Xu L. Mathematical modeling and characteristic analysis of the vertical stiffness for railway vehicle air spring system. Mathematical Problems in Engineering. 2020. Vol. 220. P. 1–12. DOI: https://doi.org/10.1155/2020/2036563.

Nakajima T., Shimokawa Y., Mizuno M., Sugiyama H. Air Suspension System Model coupled with leveling and differential pressure valves for railroad vehicle dynamics simulation. Journal of Computational and Nonlinear Dynamics. 2014. Vol. 9. Iss. 3. P. 1–9. DOI: https://doi.org/10.1115/1.4026275.

Tanaka T., Sugiyama H. Prediction of railway wheel load unbalance induced by air suspension leveling valves using quasi-steady curve negotiation analysis procedure. Proc. Inst. Mech. Eng. Part K: J. Multi-Body Dyn. 2019. 234. P. 19–37. DOI: 10.1177/1464419319867179.

Qi Z, Li F, Yu D. A three-dimensional coupled dynamics model of the air spring of a high-speed electric multiple unit train. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit. 2017. 231(1). P. 3-18. DOI:10.1177/0954409715620534.

Gao H. X., Chi M. R., Zhu M. H., Wu P. B. Study on different connection types of air spring. Applied Mechanics and Materials. 2013. Vol. 423–426. P. 2026–2034. DOI: https://doi.org/10.4028/www. scientific.net/AMM.423-426.2026.

Sihong Z., Jiasheng W., Ying Z. Research on theoretical calculation model for dynamic stiffness of air spring with auxiliary chamber. 2008 IEEE Vehicle Power and Propulsion Conference (Harbin, 3-5 Sept. 2008). Harbin, 2008. P. 2–7. DOI: https://doi.org/10.1109/vppc.2008.4677717.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-25