ДОСЛІДЖЕННЯ ТЕХНІЧНОГО СТАНУ УНІВЕРСАЛЬНИХ НАПІВВАГОНІВ
DOI:
https://doi.org/10.18664/1994-7852.209.2024.314256Ключові слова:
напіввагон, кузов, балка, тріщина, відмова, працездатність, ремонтАнотація
У статті наведено результати аналізу технічного стану універсальних напіввагонів. Показано, що значна частина напіввагонів мають середній термін служби понад тридцять років і вичерпали свій ресурс.
Проаналізовано основні причини відмов, що призвели до відчеплення вагона від поїзда на шляху прямування, серед яких переважають пошкодження елементів кузова. Далі йдуть відмови автоматичних гальм і колісних пар. Серед пошкоджень кузовів напіввагонів найчастіше спостерігають несправності запорів кришок розвантажувальних люків, тріщини та злами верхніх і вертикальних листів поперечних балок рами.
Проаналізовано вплив типу конструктивного елемента, що відмовив, на середній термін відновлення працездатності напіввагонів.
Посилання
Візняк Р. І., Чепурченко І. В., Шевченко В. О. Піввагон і грейфер: вічна проблема несумісності. Вагонный парк. 2011. № 1. С. 24-28.
Візняк Р. І., Чепурченко І. В., Яценко А. О. Особливості визначення експлуатаційних навантажень кузова напіввагона та шляхи удосконалення його конструкції з метою забезпечення міцності і збереження. Збірник наукових праць УкрДУЗТ. 2016. Вип. 159. С. 91-97. DOI:10.18664/1994-7852.159.2016.67018.
Сендеров Г. К., Глаголев Е. В., Поздина Е. А. Обеспечение сохранности полувагонов при грейферной выгрузке грузов. Железнодорожный транспорт. Серия «Вагоны и вагонное хозяйство». Ремонт вагонов. 2001. Вып. 1. С. 1-8.
Фомін О. В., Бурлуцький О. В. Аналіз та класифікація пошкоджень універсальних напіввагонів, які виникають за час їх життєвого циклу. Вісник Вінницького політехнічного інституту. Серія «Машинобудування і транспорт». 2012. № 4. С. 163-167.
Кузнецов С. А., Паршин П. В. Анализ технического состояния полувагонов в зависимости от рода перевозимого груза. Деп. в ЦНИИ ТЭИ МПС: науч.-техн. сб. 2004. № 6438. С. 18-21.
Болотин М. М., Воротников В. Г. Отказы и срок службы грузового вагона. Мир транспорта. 2012. № 2. С. 152-161.
Мурадян Л. А. Відмови та безвідмовність вагонів як складові експлуатаційної надійності. Вісник НТУ «ХПІ». Серія «Механіко-технологічні системи та комплекси». 2015. № 52(1161). С. 127-130.
Федосов-Ніконов Д. В., Стринжа А. М., Шамшей Д. О., Полулях В. М. Дослідження корозійних пошкоджень елементів вагонів під час технічного діагностування. Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. 2019. № 3 (251). С. 181-184.
Конюхов А. Д. Коррозия и надежность железнодорожной техники. Железнодорожный транспорт. 1997. № 1. С. 42-47.
Myamlin S. V., Kebal I. U., Kolesnykov S. R. Design review of gondola car. Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту. 2014. № 6 (54). C. 136-145. https://doi.org/10.15802/stp2014/33773.
Ivanova T. V., Petrov V. A., Nalabordin D. G. (2015). Statistical estimation of mean time to failure of gondola cars between repairs. Dependability. 2015;(1):32-38. https://doi.org/10.21683/1729-2646-2015-0-1-32-38.
Karibzhanov E. A. Freight wagons in Kazakhstan: improving technical condition. Cars and car economy. 2009. 4(20). С. 34-36.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.