ДОСЛІДЖЕННЯ ТЕХНІЧНОГО СТАНУ УНІВЕРСАЛЬНИХ НАПІВВАГОНІВ

Автор(и)

  • Ігор Ернстович Мартинов Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0002-0481-3514
  • Альона Володимирівна Труфанова Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0003-1702-1054
  • Вадим Олександрович Шовкун Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0003-1826-6053
  • Олександр Миколайович Литовченко Український державний університет залізничного транспорту, Україна
  • Максим Володимирович Дмитренко Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0009-0007-6155-601X
  • Олександр Олександрович Балашов Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0009-0000-2712-2495

DOI:

https://doi.org/10.18664/1994-7852.209.2024.314256

Ключові слова:

напіввагон, кузов, балка, тріщина, відмова, працездатність, ремонт

Анотація

У статті наведено результати аналізу технічного стану універсальних напіввагонів. Показано, що значна частина  напіввагонів мають середній термін служби понад тридцять років і вичерпали свій ресурс.
Проаналізовано основні причини відмов, що призвели до відчеплення вагона від поїзда на шляху прямування, серед  яких переважають пошкодження елементів кузова. Далі йдуть відмови автоматичних гальм і колісних пар. Серед  пошкоджень кузовів напіввагонів найчастіше спостерігають несправності запорів кришок розвантажувальних люків,  тріщини та злами верхніх і вертикальних листів поперечних балок рами.
Проаналізовано вплив типу конструктивного елемента, що відмовив, на середній термін відновлення працездатності напіввагонів.

Біографії авторів

Ігор Ернстович Мартинов, Український державний університет залізничного транспорту

доктор технічних наук, професор, завідувач кафедри інженерії вагонів та якості продукції

Альона Володимирівна Труфанова, Український державний університет залізничного транспорту

кандидат технічних наук, доцент кафедри інженерії вагонів та якості продукції

Вадим Олександрович Шовкун, Український державний університет залізничного транспорту

кандидат технічних наук, доцент кафедри інженерії вагонів та якості продукції

Олександр Миколайович Литовченко, Український державний університет залізничного транспорту

аспірант кафедри інженерії вагонів та якості продукції

Максим Володимирович Дмитренко, Український державний університет залізничного транспорту

аспірант кафедри інженерії вагонів та якості продукції

Олександр Олександрович Балашов, Український державний університет залізничного транспорту

аспірант кафедри інженерії вагонів та якості продукції

Посилання

Візняк Р. І., Чепурченко І. В., Шевченко В. О. Піввагон і грейфер: вічна проблема несумісності. Вагонный парк. 2011. № 1. С. 24-28.

Візняк Р. І., Чепурченко І. В., Яценко А. О. Особливості визначення експлуатаційних навантажень кузова напіввагона та шляхи удосконалення його конструкції з метою забезпечення міцності і збереження. Збірник наукових праць УкрДУЗТ. 2016. Вип. 159. С. 91-97. DOI:10.18664/1994-7852.159.2016.67018.

Сендеров Г. К., Глаголев Е. В., Поздина Е. А. Обеспечение сохранности полувагонов при грейферной выгрузке грузов. Железнодорожный транспорт. Серия «Вагоны и вагонное хозяйство». Ремонт вагонов. 2001. Вып. 1. С. 1-8.

Фомін О. В., Бурлуцький О. В. Аналіз та класифікація пошкоджень універсальних напіввагонів, які виникають за час їх життєвого циклу. Вісник Вінницького політехнічного інституту. Серія «Машинобудування і транспорт». 2012. № 4. С. 163-167.

Кузнецов С. А., Паршин П. В. Анализ технического состояния полувагонов в зависимости от рода перевозимого груза. Деп. в ЦНИИ ТЭИ МПС: науч.-техн. сб. 2004. № 6438. С. 18-21.

Болотин М. М., Воротников В. Г. Отказы и срок службы грузового вагона. Мир транспорта. 2012. № 2. С. 152-161.

Мурадян Л. А. Відмови та безвідмовність вагонів як складові експлуатаційної надійності. Вісник НТУ «ХПІ». Серія «Механіко-технологічні системи та комплекси». 2015. № 52(1161). С. 127-130.

Федосов-Ніконов Д. В., Стринжа А. М., Шамшей Д. О., Полулях В. М. Дослідження корозійних пошкоджень елементів вагонів під час технічного діагностування. Вісник Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. 2019. № 3 (251). С. 181-184.

Конюхов А. Д. Коррозия и надежность железнодорожной техники. Железнодорожный транспорт. 1997. № 1. С. 42-47.

Myamlin S. V., Kebal I. U., Kolesnykov S. R. Design review of gondola car. Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту. 2014. № 6 (54). C. 136-145. https://doi.org/10.15802/stp2014/33773.

Ivanova T. V., Petrov V. A., Nalabordin D. G. (2015). Statistical estimation of mean time to failure of gondola cars between repairs. Dependability. 2015;(1):32-38. https://doi.org/10.21683/1729-2646-2015-0-1-32-38.

Karibzhanov E. A. Freight wagons in Kazakhstan: improving technical condition. Cars and car economy. 2009. 4(20). С. 34-36.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-25