ОБҐРУНТУВАННЯ ДОЦІЛЬНОСТІ ПЕРЕБУДОВИ ОДНІЄЇ З КОЛІЙ ДВОКОЛІЙНОЇ ДІЛЯНКИ НА КОЛІЮ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СТАНДАРТУ (1435 мм)

Автор(и)

  • Микола Борисович Курган Український державний університет науки і технологій, Україна https://orcid.org/0000-0002-8182-7709
  • Дмитро Миколайович Курган Український державний університет науки і технологій, Україна https://orcid.org/0000-0002-9448-5269
  • Сергій Юрійович Байдак Український державний університет науки і технологій, Україна https://orcid.org/0000-0002-7909-8527
  • Руслан Борисович Новік Український державний університет науки і технологій, Україна https://orcid.org/0000-0002-2571-6641
  • Неля Петрівна Хмелевська Український державний університет науки і технологій, Україна https://orcid.org/0000-0002-2360-8671

DOI:

https://doi.org/10.18664/1994-7852.209.2024.314320

Ключові слова:

залізнична колія наявна 1520 мм, колія європейського стандарту 1435 мм, реконструкції сучасних напрямків, пропускна спроможність, провізна спроможність, графік оволодіння перевезеннями

Анотація

У статті систематизовано наукові розробки з проблеми проєктування й реконструкції залізничних ліній під європейську  ширину колії 1435 мм. Дослідження виконано з використанням методів графоаналітичного моделювання. Методика  полягає в застосуванні розробленої математичної моделі, яка дає змогу оцінювати різні сценарії пропускної спроможності напрямку, використовуючи графіки оволодіння перевезеннями. У роботі отримано прогнозовані обсяги перевезень за  песимістичним, раціональним і оптимістичним сценаріями, за яких може бути доцільна перебудова двоколійної ділянки  на дві одноколійні з шириною колії 1435 і 1520 мм. Запропоновано науковий підхід, за яким можна оцінювати різні  сценарії пропускної спроможності двох одноколійних ділянок із шириною колій 1520 мм (наявна) і 1435 мм  (перебудована), використовуючи методи графоаналітичного моделювання.
На основі результатів вітчизняних і зарубіжних наукових розробок намічено шляхи вирішення проблеми, що стосується  будівництва залізниць європейського стандарту на території України з урахуванням сучасної інфраструктури,  геополітичних, топографічних та інших умов. Переваги такого рішення: економія коштів (не потрібно перебудовувати  одну з колій); збереження з'єднання з країнами, які використовують колію 1520 мм; можливість організувати рух поїздів із  різною шириною колії.

Біографії авторів

Микола Борисович Курган, Український державний університет науки і технологій

доктор технічних наук, професор кафедри транспортної інфраструктури

Дмитро Миколайович Курган, Український державний університет науки і технологій

доктор технічних наук, професор кафедри транспортної інфраструктури

Сергій Юрійович Байдак, Український державний університет науки і технологій

кандидат технічних наук, доцент кафедри транспортної інфраструктури

Руслан Борисович Новік, Український державний університет науки і технологій

старший викладач кафедри військової підготовки спеціалістів Держспецтрансслужби

Неля Петрівна Хмелевська, Український державний університет науки і технологій

аспірантка кафедри транспортної інфраструктури

Посилання

Євросоюз розробив стратегію переходу України на євроколію: карта. URL: https://biz.liga.net/ua/all/transport/novosti/evrosoyuz-razrabotal-strategiyu-perehoda-ukrainy-na-evroputi-karta (дата звернення 02.10.2024).

На Львівщині збудують залізничну колію за європейським стандартом. URL: https://forpost.lviv.ua/novyny/43414-na-lvivshchyni-zbuduiut-zaliznychnu-koliiu-za-ievropeiskym-standartom (дата звернення 02.10.2024).

Польський CPK та «Укрзалізниця» спільно працюватимуть над будівництвом високошвидкісної залізниці. URL: https://cfts.org.ua/news/2023/01/19/polskiy_cpk_ta_ukrzaliznitsya_spilno_pratsyuvatimut_nad_budivnitstvo_visokoshvidkisno_zaliznitsi_73421 (дата звернення 02.10.2024).

Pouryousef H., Lautala P., White T. Railroad capacity tools and methodologies in the U.S. and Europe. J. Mod. Transport. 2015. Vol. 23(1). Р. 30-42. URL: https://doi.org/10.1007/s40534-015-0069-z.

Bulíček J., Nachtigall P., Široký J., Tischer E. Improving single-track railway line capacity using extended station switch point area Journal of Rail Transport. Planning & Management. 2022. Vol. 24. 100354. URL: https://doi.org/10.1016/j.jrtpm.2022.100354.

Široký J., Nachtigall P., Gašparík J., Čáp J. Calculation Model of Railway Capacity Price in the Czech Republic. Promet-Traffic & Transportation. 2021. Vol. 33(1). Р. 91-102. URL: https://doi.org/10.7307/ptt.v33i1.3544.

Shih M.-C., Dick C. T., Sogin S. L., Barkan C. P. L. Comparison of Capacity Expansion Strategies for Single-Track Railway Lines with Sparse Sidings. Transportation Research Record. 2014. Vol. 2448. Р. 53–61. URL: https://doi.org/10.3141/2448-07.

Kinfe S. Capacity estimation of new single track stations : Master thesis November 2012 Division of Transportation and Logistics KTH Railway Group. : Stockholm, Sweden. 2012. 78 p. URL: https://www.kth.se/polopoly_fs/1.491061.1550157598!/X12_036_report.pdf (дата звернення 02.10.2024).

Sogin S. L., Lai Y-C (Rex), Dick C. T. Barkan C. P. Analyzing the transition from single- to double-track railway lines with nonlinear regression analysis. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part F: Journal of Rail and Rapid Transit. 2016. Vol. 230(8). Р. 1877-1889. URL: https:// doi/10.1177/0954409715616998.

D'Acierno L., Napolitano M., De Matteis L., D'Avino M., D'Avanzo S., Botte M. The Adoption of the HD-ERTMS for Improving the Capacity of Single-Track Railway Lines. 2023 IEEE International Conference on Environment and Electrical Engineering and 2023 IEEE Industrial and Commercial Power Systems Europe (EEEIC / I&CPS Europe), Madrid, Spain. 2023. Р. 1-4. URL: https://doi.org/10.1109/EEEIC/ICPSEurope57605.2023.10194602.

Bulková Z., Gašparík J., Mašek J., Zitrický V. Analytical Procedures for the Evaluation of Infrastructural Measures for Increasing the Capacity of Railway Lines. Sustainability. 2022. Vol. 14(21). 14430. URL: https://doi.org/10.3390/su142114430.

Line capacity and train capacity for future rail freight corridors. KTH, Stockholm, 2017. 75 p. URL: https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1651030/FULLTEXT01.pdf (дата звернення 02.10.2024).

Ricci S., Ľupták V., Chovancová M. Baseline Model to Increase Railway Infrastructure Capacity on a Single-Track Section: a Case Study. LOGI – Scientific Journal on Transport and Logistics. 2017. Vol. 8(2). Р. 69-80. URL: https:// doi.org/10.1515/logi-2017-0018 (дата звернення 02.10.2024).

Козаченко Д. М., Папахов О. Ю., Логвінова Н. О. Пропускна та провізна спроможність залізниць: навч. посіб. для студ. ВНЗ. Дніпро: Дніпропетр. нац. ун-т залізнич. трансп. ім. акад. В. Лазаряна, 2017. 108 с.

Козаченко Д. М., Малашкін В. В., Березовий О. Л., Іскра О. Л. Дослідження пропускної та провізної спроможності залізничної інфраструктури гірничо-збагачувального комбінату в умовах збільшення обсягів перевезення сировини. Транспортні системи та технології перевезень. 2020. Вип. 20. С. 86-93.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-25