АНАЛІЗ МЕТОДІВ ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ ТА ЕНЕРГОЕФЕКТИВНОСТІ ТА ЇХ ВПРОВАДЖЕННЯ НА ЗАЛІЗНИЦЯХ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Ольга Михайлівна Ананьєва Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0001-6686-8249
  • Олександр Володимирович Червенко Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0009-0005-7936-8282

DOI:

https://doi.org/10.18664/1994-7852.210.2024.320789

Ключові слова:

енергоефективність, електрифікація, екологічно чистий транспорт, дизельні локомотиви, гібридні поїзди, відновлювана енергетика, декарбонізація, енергозберігаючі технології, вплив на навколишнє середовище

Анотація

 У зв’язку зі зростаючою глобальною  увагою до скорочення споживання  енергії та викидів вуглекислого газу  залізничний  транспорт визнано  критично важливою сферою для  впровадження енергоефективних  технологій. Українські залізниці, як   важливий компонент національної  транспортної системи, стикаються з  проблемами, пов'язаними із  застарілою  інфраструктурою,  енергоємними операціями та  обмеженою інтеграцією сучасних енергозберігаючих рішень. У статті  розглянуто шляхи підвищення  енергоефективності та використання енергозберігаючих технологій на  залізницях України.
Було порушено питання деяких  поточних проблем, такі як надмірна  залежність від дизельних  локомотивів, недостатня  електрифікація та використання  застарілих технологій, які не є  екологічно чистими. Ряд прикладів із  Японії, США та  Австралії також  розширюють практику  енергоефективних заходів, включаючи використання гібридних поїздів, систем відновлення енергії та екостанцій. Основна увага  дослідження зосереджена на  визнанні важливості зміни  застарілих  структур і використанні сучасних технологій для скорочення викидів парникових газів,  зловживання ресурсами та  загального підвищення ефективності.
Серед обговорюваних заходів – газові електростанції, відновлювані  джерела енергії та поїзди на  акумуляторних батареях,  переваги і рентабельність яких можуть  викликати зацікавленість для  подальшої реалізації.

Біографії авторів

Ольга Михайлівна Ананьєва, Український державний університет залізничного транспорту

доктор технічних наук, професор кафедри автоматики та комп’ютерного телекерування рухом поїздів

Олександр Володимирович Червенко, Український державний університет залізничного транспорту

магістр кафедри автоматики та комп’ютерного телекерування рухом поїздів

Посилання

Малишко І. В., Малишко Л. І., Пилипенко Л. В., Романко В. І. Споживання електроенергії та енергозбереження на залізничному транспорті України. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна. 2006. № 12. С. 245-248. URL: https://doi.org/10.15802/stp2006/18880 (дата звернення: 16.11.2024).

Аналіз питань енергозбереження та енергоефективності під час експлуатації рухомого складу метрополітену / А. В. Донченко, А. О. Сулим, О. С. Сіора та ін. Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту ім. академіка В. Лазаряна. 2016. № 3(63). С. 108-119. URL: https://doi.org/10.15802/stp2016/74732 (дата звернення: 16.11.2024).

Залізничний транспорт. Міністерство розвитку громад та територій. URL: https://mtu.gov.ua/timeline/Zaliznichniy-transport.html (дата звернення: 16.11.2024).

Залізничний транспорт України. Вікіпедія. URL: https://uk.wikipedia.org/wiki/Залізничний_транспорт_України (дата звернення: 16.11.2024).

У 2011 році Укрзалізниця заощадила понад 2,7 тис. тон дизельного пального: прес-центр «Укрзалізниці». URL: https://www.uz.gov.ua/press_center/latest_news/archive/main_2011/page-46/306346/ (дата звернення: 16.11.2024).

Електрифікація залізниць України за роки незалежності. СПП «КВАЗАР». URL: https://kvazar.com.ua/uk/novosti-ua/225-elektrifikatsiya-zaliznitsi-nezalezhnoji-ukrajini (дата звернення: 16.11.2024).

Тези доповідей за матеріалами восьмої науково-практичної міжнародної конференції «Проблеми міжнародних транспортних коридорів та єдиної транспортної системи України». Вісник економіки транспорту і промисловості. 2012. № 38. С. 1-148. URL: https://ideas.repec.org/a/scn/031720/15103863.html (дата звернення: 16.11.2024).

«Укрзалізниця» планує будівництво газової генерації потужністю 250 МВт». Forbes. 2024. URL: https://forbes.ua/news/ukrzaliznitsya-planue-pobuduvati-elektrogeneratsii-na-250-mvt-06062024-21616 (дата звернення: 16.11.2024).

How can we achieve an energy efficient railway? ARUP. URL: https://www.arup.com/insights/how-can-we-achieve-an-energy-efficient-railway/ (дата звернення: 18.11.2024).

UP Crossing into a Lower-Carbon Future. Chevron Renewable Energy Group. URL: https://www.regi.com/resources/case-studies/crossing-into-a-lower-carbon-future-1 (дата звернення: 18.11.2024).

Battery Powered Trains. Hitachi Rail. URL: https://www.hitachirail.com/products-and-solutions/battery-powered-trains/ (дата звернення: 18.11.2024).

Decarbonising Australian railway fleets with batteries. The University of Queensland. URL: https://mechmining.uq.edu.au/article/2022/02/decarbonising-australian-railway-fleets-batteries (дата звернення: 20.11.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-13