ОЦІНЮВАННЯ НАДІЙНОСТІ ТРАНСПОРТНО-СОЦІОЛОГІЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ У ВИГЛЯДІ АНКЕТНИХ ОПИТУВАНЬ ЗА ДОПОМОГОЮ ПАКЕТІВ СТАТИСТИЧНОЇ ОБРОБКИ ДАНИХ

Автор(и)

  • Денис Михайлович Копитков Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, Україна https://orcid.org/0000-0001-7861-4836
  • Ганна Олександрівна Самчук Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова, Україна https://orcid.org/0000-0002-9890-6374
  • Олександр Сергійович Черепаха Харківський національний автомобільно-дорожній університет, Україна https://orcid.org/0009-0004-6129-1945

DOI:

https://doi.org/10.18664/1994-7852.210.2024.320837

Ключові слова:

міський пасажирський транспорт, анкета, якість, обстеження, надійність, програмне забезпечення

Анотація

Наведено результати визначення надійності анкети з оцінювання ставлення пасажирів до складових якості міських  пасажирських перевезень за допомогою методів математичної статистики, для чого використано найбільш  розповсюджені статистичні пакети обробки даних, такі як MS Office Excel, Statgraphics, IBM Statistics SPSS і Statistica. Усі програми  продемонстрували прийнятну придатність для розрахунку надійності. Найбільш функціональною виявилася  програма Statistica, а найменш функціональною – MS Office Excel.
Результати статистичного аналізу показали, що надійність опитувальника є достатньою і становить від 0,763 до 0,771,  виходячи з результатів розрахунків усіх використаних статистичних програм.

Біографії авторів

Денис Михайлович Копитков, Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова

кандидат педагогічних наук, доцент кафедри транспортних систем і логістики

Ганна Олександрівна Самчук, Харківський національний університет міського господарства імені О. М. Бекетова

кандидат технічних наук, доцент кафедри транспортних систем і логістики

Олександр Сергійович Черепаха, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

кандидат технічних наук, асистент кафедри транспортних технологій

Посилання

Копитков Д. М. Статистична оцінка результатів досліджень з підвищення якості пасажирських перевезень у містах. Наукові нотатки. 2016. № 55. С. 206–211. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nn_2016_55_42 (дата звернення: 11.10.2024).

Samuel A. Livingston. Test Reliability – Basic Concepts. Princeton, New Jersey: Educational Testing Service. 2018. 46 p. URL: https://www.ets.org/Media/Research/pdf/RM-18-01.pdf (last access: 11.10.2024).

Мінцер О. П., Сінєнко Н. О. Валідність та логіка анкетування в процесах прийняття рішень. Медична інформатика та інженерія. 2021. № 1. С. 84–88. URL: https://doi.org/10.11603/mie.1996-1960.2021.1.12193 (дата звернення: 11.10.2024).

ДСТУ ISO 9000:2007. Системи управління якістю. Основні положення та словник термінів. URL: https://dnaop.com/html/32617/doc-%D0%94%D0%A1%D0%A2%D0%A3_ISO_9000_2007 (дата звернення: 11.10.2024).

Вакуленко К. Є., Харченко В. Ф. Щодо якості перевезень на маршрутах міського пасажирського транспорту. Восточно-Европейский журнал передовых технологий. 2012. № 3 (4). С. 57–59. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Vejpte_2012_3%284%29__13 (дата звернення: 11.10.2024).

Chumachenko I. V., Davidich Yu. A., Galkin A. S., Davidich N. V. Quality Assessment of Passenger Transportation by Urban Transport While Using Various Number of Fixed-Route Transport Facilities. Science аnd Technique. 2017. № 16 (5). Р. 415–421. URL: https://doi.org/10.21122/2227-1031-2017-16-5-415-421 (last access: 11.10.2024).

Тарандушка Л. А., Шльончак І. А., Тарандушка І. П. Оцінка якості обслуговування пасажирів міським транспортом загального користування в м. Черкаси. Центральноукраїнський науковий вісник. Технічні науки. 2002. № 5 (36). Ч. ІІ. С. 253–261. URL: https://doi.org/10.32515/2664-262X.2022.5(36).2.253-26 (дата звернення: 11.10.2024).

Маргіта Н. О., Ярема Н. О. Оцінка якості системи транспортного обслуговування пасажирів м. Львова. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2017. № 16 (2). С. 10–14. URL: http://visnyk-econom.uzhnu.uz.ua/archive/16_2_2017ua/4.pdf (дата звернення: 11.10.2024).

Віниченко В. С., Тарасюк І. Ю. Аналіз факторів і умов, які впливають на якість пасажирських перевезень на міському пасажирському транспорті. Комунальне господарство міст. 2011. № 99. С. 369–374. URL: https://eprints.kname.edu.ua/21803/1/369-374_Віниченко_ВС.pdf (дата звернення: 11.10.2024).

Григорова Т. М. Питання вибору пасажирами виду приміського пасажирського транспорту. Праці Одеського політехнічного університету. 2015. № 2 (46). С. 180–188. URL: https://doi.org/10.15276/opu.2.46.2015.31 (дата звернення: 11.10.2024).

Іванов І. Є., Вдовиченко В. О. Структура адаптивної резонансної моделі управління якістю транспортного обслуговування міським громадським пасажирським транспортом. Автомобіль і електроніка. Сучасні технології. 2021. № 19. С. 60–73. URL: https://doi.org/10.30977/VIET.2021.19.0.60 (дата звернення: 11.10.2024).

Никитюк М., Стригунова М. Пасажирські автотранспортні послуги: класифікація показників якості. Стандартизація. Сертифікація. Якість. 2011. № 5. С. 53–55. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ssia_2011_5_18 (дата звернення: 11.10.2024).

Mazzulla G., Eboli L. A service quality experimental measure for public transport. European Transport / Trasporti Europei. 2006. No. 34. Р. 42–53. URL: https://www.openstarts.units.it/dspace/bitstream/10077/5928/1/Mazzulla_Eboli_ET34.pdf (last access: 11.10.2024).

Pakdil F., Kurtulmuşoğlu F. B. Improving service quality in highway passenger transportation: a case study using quality function deployment. European Journal of Transport and Infrastructure Research. 2014. No. 14 (4). URL: https://doi.org/10.18757/ejtir.2014.14.4.3043 (last access: 11.10.2024).

Meghna V., Ashis V., Ajith P., Sneha S. Urban bus transport service quality and sustainable development: understanding the gaps. 13th World Conference on Transport Research. July 15–18, 2013 – Rio de Janeiro, Brazil. P. 1–16. URL: http://www.wctrs-society.com/wp-content/uploads/abstracts/rio/selected/1186.pdf (last access: 11.10.2024).

Barabino B., Deiana E. and Tilocca P. Measuring service quality in urban bus transport: a modified SERVQUAL approach. International Journal of Quality and Service Sciences. 2012. Vol. 4. No. 3. P. 238-252. URL: https://doi.org/10.1108/17566691211269567 (last access: 11.10.2024).

Khudhair H., Alsadik S. & Khudhur A. Estimation of transportation service quality for selected groups of users using customer satisfaction index. Periodicals of Engineering and Natural Sciences. 2021. Vol. 9. No. 2. Р. 325–332. URL: https://doi.org/10.21533/pen.v9i2.1810 (last access: 11.10.2024).

U.S. Congressional Budget Office. Emissions of Carbon Dioxide in the Transportation Sector. URL: https://www.cbo.gov/system/files/2022-12/58566-co2-emissions-transportation.pdf (last access: 11.10.2024).

Abdel Wahed Ahmed M. M., Abd El Monem N. Sustainable and green transportation for better quality of life case study greater Cairo – Egypt. 2020. House and Building Research Center Journal. No. 16 (1). Р. 17–37. URL: https://doi.org/10.1080/16874048.2020.1719340 (last access: 11.10.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-13