СИСТЕМА КЕРУВАННЯ СТРІЛОЧНИМ ЕЛЕКТРОПРИВОДОМ З ОБМЕЖЕННЯМ КІНЦЕВОЇ ШВИДКОСТІ ПЕРЕВЕДЕННЯ СТРІЛКИ

Автор(и)

  • Володимир Шайдулович Хісматулін Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0001-7578-1217
  • Андрій Андрійович Прилипко Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0001-6126-1085
  • Олександр Олексійович Сосунов Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0003-2175-7363
  • Михайло Віталійович Ушаков Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0001-6270-4212

DOI:

https://doi.org/10.18664/1994-7852.211.2025.327161

Ключові слова:

стрілочний електропривод, гостряк, рамна рійка, квадратичний показник якості, принцип максимуму

Анотація

У статті запропоновано синтез системи керування стрілочним електродвигуном із нульовою швидкістю наприкінці переведення, оптимальної за критерієм мінімуму квадратичного показника якості та комбінованим керуванням. Наведено математичні формулювання мети керування, критерію оптимальності і обмеження на керуючий вплив. Розроблено математичну модель привода з двигуном постійного струму. Проаналізовано керованість об'єкта з розв’язуванням варіаційної задачі. Синтез оптимальної системи керування виконано з використанням принципу максимуму Л. С. Понтрягіна.

Біографії авторів

Володимир Шайдулович Хісматулін, Український державний університет залізничного транспорту

кандидат технічних наук, професор кафедри автоматики та комп’ютерного телекерування рухом поїздів

Андрій Андрійович Прилипко, Український державний університет залізничного транспорту

кандидат технічних наук, доцент кафедри автоматики та комп’ютерного телекерування рухом поїздів

Олександр Олексійович Сосунов, Український державний університет залізничного транспорту

кандидат технічних наук, доцент кафедри автоматики та комп’ютерного телекерування рухом поїздів

Михайло Віталійович Ушаков, Український державний університет залізничного транспорту

старший викладач кафедри автоматики та комп’ютерного телекерування рухом поїздів

Посилання

Резников Ю. М. Электроприводы железнодорожной автоматики и телемеханики. Москва: Транспорт, 1985. 332 с.

Каменев А. И., Минков Е. Ю., Шуваев В. В., Савицкий А. Г. Анализ режима работы быстродействующих стрелочных приводов. Автоматика, связь, информатика. 2003. № 12. С. 2–5.

Омельяненко В. И., Буряковский С. Г., Любарский Б. Г. Электроприводы стрелочных переводов высокоскоростного электрического транспорта. Українська залізниця. 2017. № 9-10. С. 54–60.

Рибкін В. В., Баль О. М., Бондаренко І. О. Аналіз експлуатаційної стійкості елементів стрілочних переводів. Вестник Днепропетровского национального университета железнодорожного транспорта. 2011. № 38. С. 127–133.

Парфенов В. И., Разгонов В. П., Ковригин М. А. Анализ дефектов и возможности диагностики стрелочных переводов. Вестник Днепропетровского национального университета железнодорожного транспорта. 2007. № 15. С. 16–18.

Нейчев О. В., Сосунов О. О., Садовий К. В., Хісматулін В. Ш. Синтез оптимальної за швидкодією системи керування стрілочним електроприводом. Інформаційно-керуючі системи на залізничному транспорті. 2019. Вип. 6(24). С. 20–26.

Понтрягин Л. С., Болтянский В. Г., Гамкрелидзе Р. В., Мищенко Е. Ф. Математическая теория оптимальных процессов. Москва: Наука, 1969. 384 с.

Boscain U., Piccoli B. Optimal synthesis for control systems on 2-D manifolds. SpringerVerlag, 2004. 262 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-04-22