ВИВАНТАЖЕННЯ З ЗАЛІЗНИЧНИХ НАПІВВАГОНІВ НАСИПНИХ ВАНТАЖІВ УДОСКОНАЛЕНИМ СПОСОБОМ ПЕРЕКИДАННЯ
DOI:
https://doi.org/10.18664/1994-7852.212.2025.336410Ключові слова:
напіввагон, кузов, вивантаження, насипний вантаж, пошкодження, збереження, міцність, альтернативне удосконалення, вагоноперекидач підвісного типуАнотація
Як відомо, для найбільш ефективного вивантаження насипних і навалювальних вантажів із залізничного рухомого складу, а саме напіввагонів (НПВ), у морських і річкових портах, на електростанціях і промислових підприємствах України ще з середини 60-х років минулого століття широко застосований найбільш сучасний і продуктивний спосіб розвантаження НПВ за допомогою вагоноперекидачів (ВП) через використання, як здобутку важкого машинобудування, стаціонарних роторних вагоноперекидачів. Принцип розвантаження найзатребуванішого нетягового рухомого складу залізниць – НПВ – способом перекидання було введено на промислових підприємствах ще під час інтенсивної індустріалізації за німецьким досвідом і постачання цієї техніки і тепер успішно здійснюється за допомогою спеціальних технічних пристосувань – стаціонарних вагоноперекидачів роторного типу (СРВП). Збереження вагонного парку завжди мало важливе значення, і в сучасній площині використання державної власності це не є виключенням, а залишається злободенним, у тому числі для сучасних власників та операторів вантажного рухомого складу. Головною причиною пошкоджень несучої конструкції НПВ є недотримання чіткості змісту керівних нормативних документів під час виконання вантажно-розвантажувальних робіт із вантажним рухомим складом. Але на сьогодні за принципом перекидання на ВП і виробничими здобутками СРВП уже розроблені мобільні підвісні системи, а сам принцип дії покладений в основу конструкцій вагоноперекидачів підвісного типу (ВПТ). Дослідженню і застосуванню альтернативного та удосконаленого ВПТ3 присвячено матеріал цієї статті.
Посилання
ДСТУ 7598:2014. Вагони вантажні. Загальні вимоги до розрахунків та проектування нових і модернізованих вагонів колії 1520 мм (несамохідних). Чинний від 2014-12-02. URL: http://uas.org.ua (дата звернення: 21.05.2021).
ДСТУ ГОСТ 22235:76:2010:2015. Вагони вантажні магістральних залізничних доріг колії 1520 мм. Загальні вимоги щодо забезпечення збереження під час завантажувальнорозвантажувальних та маневрових робіт (ГОСТ 22235-2010, IDT). Чинний від 2010-11-12. Вид. офіц. Київ, 2015. 24 с. URL: https://docs.cntd.ru/document/1200082560 (дата звернення: 10.12.2023).
Розробка і дослідження технічних засобів для підвищення надійності вантажних вагонів і продуктивності вивантаження сипучих вантажів: звіт з НДР № 0104U003237 / В. Ф. Головко, Р. І. Візняк, В. В. Бондаренко та ін. Харків: УкрДАЗТ, 2006. 230 с.
Візняк Р. І. Визначення параметрів напружено-деформованого стану піввагона при розвантаженні роторним вагоноперекидачем. Збірник наукових праць Укр. держ. ун-ту залізнич. трансп. Харків: УкрДУЗТ, 2023. Вип. 204. С. 54-61. URL: https://kart.edu.ua/wpcontent/uploads/2023/07/tht_zbirn_204.pdf.
Візняк Р. І. Визначення динамічних сил, що діють на піввагон при розвантаженні роторним вагоноперекидачем. Збірник наукових праць Укр. держ. ун-ту залізнич. трансп. Харків: УкрДУЗТ, 2023. Вип. 203. С. 35-44. URL: https://kart.edu.ua/wp-content/uploads/2023/04/tht_zbirn_203_2023.pdf.
Herzog M., Severin F., Wirtz R. Developing the high performance car dumper: Wagon dumper technology and its associated infrastructure; Part 1 [Article@Der Weg zum Hochleistungskipper: Die Technik der Waggonkipper und die notwendige Infrastruktur; Teil 1]. Cement International. 2021. 19 (2). Р. 26-35. URL: https://www.scopus.com/inward/record.uri?eid=2-s2.0-85108105078&partnerID=40&md5=d2122b166bc0ec462ed18937643a5ab4 (last access: 10.12.2023).
Візняк Р. І. Дослідження особливостей взаємодії рухомого складу з технічними засобами вантажно-розвантажувальних робіт у залізнично-водному сполученні: грант Президента України для підтримки наукових досліджень молодих учених. Дог. № JP/F11/0070 від 21.01.2006 р. № 0106U004123. Харків: УкрДАЗТ, 2006. 144 с.
Піввагон з глухим кузовом: пат. 72360 Україна, № 72360 МПК7 B61F 1/00, B61D 3/00 / Чепурченко І. В., Візняк Р. І. (Україна); УкрДАЗТ. № 201203065; заявл. 16.03.2012; опубл. 10.08.2012, Бюл. № 6. 9 с.
Вагоноперекидач: пат. 38112 Україна, МПК7 В65G67 / 48 / Головко В. Ф., Венцель Є. С., Деркач І. А., Візняк Р. І. (Україна); УкрДАЗТ. № 1771-III; заявл. 30.05.2000; опубл. 16.12.2002, Бюл. № 12. 8 с. URL: https://uapatents.com/patents/viznyak-ruslan-ivanovich (last access: 10.12.2023).
Вагоноперекидач: пат. 74937(74938) Україна, МПК7 В65G67 / 48 / Головко В. Ф., Візняк Р. І., Головко Т. В. (Україна); заявл. 21.04.2004; опубл.15.02.2006, Бюл. № 2. 6 (9) с. URL: https://uapatents.com/patents/viznyak-ruslan-ivanovich (last access: 10.12.2023).
Вагоноперекидач: пат. 86988 Україна, МПК7 В65G67 / 48 / Головко В. Ф., Візняк Р. І., Бондаренко В. В., Хоменко В. С., Головко Т. В. (Україна); заявл. 21.04.2004; опубл. 16.06.2009, Бюл. № 11. 5 с. URL: https://uapatents.com/patents/viznyak-ruslan-ivanovich (last access: 10.12.2023).
Поромне судно для перевезення одиниць залізничного рухомого складу або контейнерів: пат. 85438 Україна, МПК7 В63В35/27/25/ Головко В. Ф., Візняк Р. І., Головко Т. В. (Україна); заявл. 26.03.2007; опубл.12.03.2009, Бюл. № 2. 4 с. URL: https://uapatents.com/patents/golovko-vladislav-fedorovich (last access: 05.11.2024).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.