ВИЗНАЧЕННЯ І ОПТИМІЗАЦІЯ ЗАПАСІВ ДЛЯ ФУНКЦІОНУВАННЯ РЕМОНТНОГО ГОСПОДАРСТВА ЛОКОМОТИВНОГО ДЕПО

Автор(и)

  • Олександр Семенович Крашенінін Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0001-7462-3372
  • Ольга Олександрівна Шапатіна Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0002-9185-6212
  • Олександр Миколайович Обозний Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0002-0843-6023
  • Олександр Олександрович Анацький Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0000-0002-0132-8767
  • Костянтин Станіславович Бондаренко Український державний університет залізничного транспорту, Україна https://orcid.org/0009-0001-2284-3557

DOI:

https://doi.org/10.18664/1994-7852.212.2025.336440

Ключові слова:

ремонтне господарство, запаси, дефіцит, профіцит, відносні приведені витрати

Анотація

Стабільна робота ремонтного господарства забезпечена наявністю необхідної кількості запасів вузлів і агрегатів, а також матеріалів. Це визначає необхідність формування такої структури ремонтних дільниць, яка функціонує надійно і забезпечує високий рівень виконання ремонтних робіт. У статті розглянуто процедуру визначення і оптимізації запасів для ефективного функціонування ремонтного господарства локомотивного депо на підставі оптимізації витрат, пов’язаних із придбанням, дефіцитом запасів і витрат на його збереження. Рівень величини запасів визначають з урахуванням рівня надійності обладнання, для якого створено запас, за планований період роботи локомотивів, тобто з урахуванням частоти заміни кожної одиниці обладнання.

Біографії авторів

Олександр Семенович Крашенінін, Український державний університет залізничного транспорту

доктор технічних наук, професор кафедри експлуатації та ремонту рухомого складу

Ольга Олександрівна Шапатіна, Український державний університет залізничного транспорту

кандидат технічних наук, доцент кафедри управління вантажною і комерційною роботою

Олександр Миколайович Обозний, Український державний університет залізничного транспорту

кандидат технічних наук, старший викладач кафедри експлуатації та ремонту рухомого складу

Олександр Олександрович Анацький, Український державний університет залізничного транспорту

старший викладач кафедри експлуатації та ремонту рухомого складу

Костянтин Станіславович Бондаренко, Український державний університет залізничного транспорту

аспірант кафедри експлуатації та ремонту рухомого складу

Посилання

Проект Закону України про залізничний транспорт України: від 06.09.2019 р. за № 1196-1. URL: w1.с1.rada.gov.ua.

Державна цільова програма реформування залізничного транспорту на 2010-2019 роки: затв. Постановою КМУ 16.12.2000 р. № 1390 із змінами від 26.10.2011 р. № 1106. URL: kmu.gov.ua.

Комплексна програма оновлення залізничного рухомого складу України на 2008-2020 роки: затв. Наказом МТЗУ від 14.10.2008 р. № 1259. Київ: ДНДЦ Укрзалізниці, 2009. 299 с.

Понтиселли К. Стоимость жизненного цикла жедезнодорожного подвижного состава: от теории к практике. Техника железных дорог. 2009. № 4. 74 с.

Тартаковський Е. Д., Уманець М. Г., Аулін Д. О. Визначення життєвого циклу тягового рухомого складу (ТРС). Збірник наукових праць УкрДАЗТ. Харків: УкрДАЗТ, 2006. Вип. 72. С. 82-86.

Крашенінін О. С., Фалендиш А. П. Оцінка життєвого циклу локомотивів. Зб. наук. праць УкрДАЗТ. Харків: УкрДАЗТ, 2001. Вип. 46. С. 55-58.

Візняк Р. І., Ловська А. О., Рибін А. В. Основи теорії коливань та стійкості рухомого складу : конспект лекцій. Харків: УкрДУЗТ, 2024. Ч. 2. 62 с.

Калабухін Ю. Є., Тартаковський Е. Д. Теоретичні положення оновлення тягового рухомого складу з урахуванням життєвого циклу. Зб. наук. праць УкрДАЗТ. Харків: УкрДАЗТ, 2009. Вип. 111. С. 106-120.

Гнєденко Б. В. Курс теорії ймовірностей : підручник. Київ: Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2010. 464 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-07-01