ПІДВИЩЕННЯ ЕФЕКТИВНОСТІ ОПЕРАЦІЙ КРОС-ДОКІНГУ ДЛЯ МІЖНАРОДНИХ АВТОМОБІЛЬНИХ ПЕРЕВЕЗЕНЬ НА ОСНОВІ РОЗРОБЛЕННЯ СПІЛЬНИХ ОПЕРАЦІЙНИХ ГРАФІКІВ
DOI:
https://doi.org/10.18664/1994-7852.212.2025.336554Ключові слова:
транспортні технології, міжнародні перевезення, крос-докінг, спільний операційний графік, оптимізаціяАнотація
У статті досліджено проблему підвищення ефективності міжнародних автомобільних вантажних перевезень через удосконалення процесів управління на логістичних центрах (ЛЦ), що працюють за технологією крос-докінг. Проаналізовано основні проблемні аспекти, що виникають з обробленням дрібних партій вантажів, зокрема необхідність жорсткої синхронізації матеріальних потоків, обмеженість часових та інфраструктурних ресурсів, а також інформаційну непрозорість між учасниками ланцюга постачання.
Запропоновано підхід для розв’язання цих проблем, базований на розробленні та впровадженні спільних операційних графіків одночасної роботи транспортних засобів і навантажувально-розвантажувальних постів. Метою розроблення таких графіків є мінімізація непродуктивних простоїв усіх залучених ресурсів, скорочення загального циклу обробки вантажу та підвищення пропускної спроможності логістичного центру.
Описано інформаційну систему, реалізовану у вигляді програмного продукту, для автоматизованої побудови та оптимізації спільних операційних графіків. Продемонстровано основні функціональні можливості розробленого інструментарію: моделювання на основі дискретно-подієвого підходу, динамічне призначення завдань на ресурси, візуалізація розкладів у вигляді діаграм Ганта і розрахунок головних показників ефективності.
Посилання
Kalinichenko O., Sevidova V. Determining the number of vehicles for cross-docking in condi-tions of uncertainty and limited resources. Municipal economy of cities. 2025. Vol. 1, no. 189. P. 475–481. URL: https://doi.org/10.33042/2522-1809-2025-1-189-475-481.
Scheduling trucks and storage operations in a multiple-door cross-docking terminal considering multiple storage zones / T. Chargui et al. International Journal of Production Research. 2020. P. 1–25. URL: https://doi.org/10.1080/00207543.2020.1853843.
Shahmardan A., Sajadieh M. S. Truck scheduling in a multi-door cross-docking center with partial unloading – Reinforcement learning-based simulated annealing approaches. Computers & Industrial Engineering. 2020. Vol. 139. P. 106134. URL: https://doi.org/10.1016/j.cie.2019.106134.
Methodology for the early analysis and evaluation of the resource efficiency of process chains for manufacturing hybrid structures / C. Symmank et al. Procedia Manufacturing. 2019. Vol. 33. P. 430–437. URL: https://doi.org/10.1016/j.promfg.2019.04.053.
A modified particle swarm optimization algorithm for a batch-processing machine scheduling problem with arbitrary release times and non-identical job sizes / H. Zhou et al. Computers & Industrial Engineering. 2018. Vol. 123. P. 67–81. URL: https://doi.org/10.1016/j.cie.2018.06.018
Optimization for a Multi-Constraint Truck Appointment System Considering Morning and Evening Peak Congestion / B. Xu et al. Sustainability. 2021. Vol. 13, no. 3. P. 1181. URL: https://doi.org/10.3390/su13031181.
Abdelmagid A. M., Gheith M., Eltawil A. Scheduling External Trucks Appointments in Container Terminals to Minimize Cost and Truck Turnaround Times. Logistics. 2022. Vol. 6, no. 3. P. 45. URL: https://doi.org/10.3390/logistics6030045.
Захаров Д. С. Економічні переваги імітаційного моделювання транспортних коридорів в системах VISSIM та VISUM. Український економічний часопис. 2024. № 3. С. 38–41. URL: https://doi.org/10.32782/2786-8273/2023-3-6.
Імітаційне моделювання процесів логістичного забезпечення на основі транспортної задачі / D. Kotov та ін. Journal of Scientific Papers «Social Development and Security». 2024. Т. 14, № 1. С. 218–228. URL: https://doi.org/10.33445/sds.2024.14.1.18.
Самостян В. Ефективне використання підходів для імітаційного моделювання логістичних процесів. Сучасні технології в машинобудуванні та транспорті. 2020. Т. 2, № 15. С. 127–133. URL: https://doi.org/10.36910/automash.v2i15.400.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.