ДОСЛІДЖЕННЯ ПРОПУСКНОЇ СПРОМОЖНОСТІ ЗАЛІЗНИЧНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ З ПОЗИЦІЇ ТЕОРІЇ ТРАНСПОРТНИХ ПОТОКІВ

Автор(и)

  • Андрій Володимирович Прохорченко Українська державна академія залізничного транспорту, Україна
  • Вадим Григорійович Петренко Українська державна академія залізничного транспорту, Україна

DOI:

https://doi.org/10.18664/1994-7852.145.2014.80971

Ключові слова:

пропускна спроможність, дільниця, поїздопотік, залізнична інфраструктура, теорія трьох фаз Кернера

Анотація

У роботі проведено аналіз останніх наукових досягнень у сфері теорії транспортних потоків.
Проведено експериментальні дослідження щодо підтвердження справедливості теорії трьох фаз
Кернера в умовах руху поїздопотоку на дільниці Колосівка – Одеса-Сортувальна. Здійснено
порівняльний аналіз наявної пропускної спроможності на дільниці з показниками нормативного графіка руху поїздів і реальними середніми даними прямування поїздів через дільницю. Підтверджено необхідність удосконалення існуючої методики визначення наявної пропускної спроможності на залізницях України.

Біографії авторів

Андрій Володимирович Прохорченко, Українська державна академія залізничного транспорту

канд. техн. наук, доцент кафедри управління експлуатаційною роботою

Вадим Григорійович Петренко, Українська державна академія залізничного транспорту

магістр

Посилання

Інструкція з розрахунку наявної пропускної спроможності залізниць України, затверджена наказом Укрзалізниці від 14 березня 2001 р. № 143/Ц (ЦД-0036) [Текст]. – К.: Транспорт України, 2001. – 159 с.

Левин, Д.Ю. Оптимизация потоков поездов [Текст] / Д.Ю. Левин. – М.: Транспорт, 1988. – 175 с.

Lai, Yung-Cheng Enhanced Parametric Railway Capacity Evaluation Tool / Yung-Cheng (Rex) Lai, Christopher P.L. Barkan// Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board, 2009. – №2117. – Р. 33-40.

Krueger, H. Parametric Modeling in Rail Capacity Planning, Proceedings of Winter Simulation Conference, Phoenix, AZ, 1999.

Бланк, М.Л. Точный анализ динамических систем, возникающих в моделировании транспортных потоков [Текст] / М.Л. Бланк // Успехи математических наук. – 2000. – Т. 55. – № 3(333). – С. 167-168.

Daganzo C.F. The cell transmission model: A dynamic representation of highway traffic consistent with the hydrodynamic theory // Transportation Research — 1994. –V. 28, N. 4. – P. 269-287.

Куржанский, А.Б. Роль макромоделирования в активном управлении транспортной сетью [Текст] / А.Б. Куржанский, А.А. Куржанский, П. Варайя // Труды МФТИ. – 2010. – Т. 2. – № 4. – С.73-81.

Кленов, А.С. Теория Кернера трех фаз в транспортном потоке - новый теоретический базис для интеллектуальных транспортных технологий [Текст]// А.С. Кленов // Труды МФТИ. — 2010. – Т. 2. – № 4. – С. 75-89.

Kerner, B.S. Experimental features of self-organization in traffic flow // Physical Review Letters. — 1998. — V. 81, N. 17.

Orosz G., Wilson R.E., Szalai R., Stepan G. Exciting traffic jams: Nonlinear phenomena behind traffic jam formation on highways // Physical Review, E. — 2009. — V. 80, N. 4.

Kerner, B.S. Introduction to Modern Traffic Flow Theory and Control. – Berlin: Springer, 2009. – 278 р.

Левин, Д.Ю. Диспетчерсике центры и технология управления перевозочным процессом [Текст]: учеб. пособие / Д.Ю. Левин. – М.: Маршрут, 2005. – 760 с.

Макарочкин, А.М. Использование и развитие пропускной способности железных дорог [Текст] / А.М. Макарочкин, Ю.В. Дьяков. – М.: Транспорт, 1981. – 287 с.

Shvetsov V., Helbing D. Macroscopic dynamics of multilane traffic // Phys. Rev. E. 1999. Vol. 59. P. 6328-6339.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-05-27

Номер

Розділ

Експлуатація залізниць