ДОСЛІДЖЕННЯ ЕЛЕКТРОМАГНІТНОЇ СУМІСНОСТІ РУХОМОГО СКЛАДУ І ЛІЧИЛЬНИКІВ ОСЕЙ

Автор(и)

  • Andrzej Białoń канд. техн. наук, Інститут залізниць, Польща, Poland
  • Łukasz Zawadka магістр, Інститут залізниць, Польща, Poland
  • Dominik Adamski магістр, Інститут залізниць, Польща, Poland

DOI:

https://doi.org/10.18664/1994-7852.179.2018.147732

Ключові слова:

лічильник осей, магнітне поле, інтероперабільність, залізничний транспорт, вимірювання

Анотація

Системи підрахунку осей призначені для експлуатації на залізничному транспорті, контролю вільності (зайнятості) ділянок колії на станціях і перегонах при різних видах тяги поїздів. Датчик коліс є основною частиною кожної системи лічильників осей і має стійкість до завад, які генерує рухомий склад, і потрібну чутливість для реєстрації проходження колісної пари, точність для неприйнятності обліку зайвих колісних пар. Для досягнення згаданих властивостей датчик обліку проходження колісних пар механічно закріплюється до рейки і забезпечується розділення його електричного кола й рейки. Зазначається особливість функціонування датчика, зокрема принцип придушення магнітного поля між передавачем і приймачем датчика віссю колісної пари. З появою нових видів рухомого складу з'являються проблеми, які пов'язані з виникненням джерел перешкод і впливають на роботу цих систем. Тому виникає необхідність у перевірці електромагнітної сумісності (ЕМС) між сигнальним обладнанням, зокрема системами виявлення поїздів, і новим рухомим складом, особливо в процесі отримання дозволу на його експлуатацію. Однією з цілей проведених досліджень є вимірювання і оцінювання магнітних полів, які виникають від рухомого складу. Для спрощення та уніфікації методів випробування перешкод були розроблені стандарт EN 50238 і технічна специфікація TS 50238-3. Специфікація визначає уніфіковані методи проведення випробувань. Тому необхідно визначити можливість застосування даних методів випробувань у конкретних експлуатаційних умовах залізничної інфраструктури більшості європейських країн. Це ї є метою європейського дослідницького проекту, який фінансується з мережевих ресурсів TEN-T. Цей проект частина більшого проекту розгортання системи ERTMS. Один з дев'яти етапів вимірювальних робіт, запланованих у рамках цього проекту, було проведено в Польщі Інститутом досліджень залізниць.

Посилання

Białoń A., Adamski D., Pajka P., Badanie kompatybilności elektromagnetycznej taboru z urządzeniami wykrywania pociągu z uwzględnieniem normy EN 50238. Problemy Kolejnictwa, z.152., Warszawa 2011.

Określenie dopuszczalnych poziomów i parametrów zakłóceń dla urządzeń sterowania ruchem kolejowym. Praca IK 4430/10. Warszawa 2011.

CLC/TS 50238-3:2013 Railway applications - Compatibility between rolling stock and train detection systems – Part 3: Compatibility with axle counters, (Zastosowania kolejowe. Kompatybilność pomiędzy taborem i urządzeniami wykrywania pociągu. Część 3: Kompatybilność z licznikami osi.) CENELEC, 2013.

Białoń A., Adamski D., Furman J., Kazimiercak A., Zawadka Ł., Problematyka odporności na zakłócenia czujników koła wykorzystywanych w urządzeniach srk, Konferencja TRANSCOMP, Zakopane 2014.

Białoń A., Furman J., Kazimierczak A., Zawadka Ł., Dopuszczalne parametry zakłóceń dla obwodów torowych stosowanych na PKP, Logistyka 6/2011.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-11-20

Номер

Розділ

Статті