МОДЕЛЮВАННЯ, КОНСТРУЮВАННЯ ТА ВИПРОБУВАННЯ СИСТЕМИ ОХОЛОДЖЕННЯ ДВЗ З МЕТОЮ ПІДВИЩЕННЯ ЇЇ ЕФЕКТИВНОСТІ
DOI:
https://doi.org/10.18664/1994-7852.198.2021.256607Ключові слова:
система охолодження, двигун, 3D-модель, 3D-моделювання, вентилятор, радіатор, гелікоптерАнотація
У статті наведено послідовність 3D-моделювання, конструювання та
випробовування системи охолодження ДВЗ гелікоптера з метою розширення меж його
застосування на країни з тропічним кліматом. Основним завданням при цьому було
підвищення ефективності системи охолодження ДВЗ за рахунок збільшення тепловідведення
від нього. Конструктивно це здійснювалось збільшенням повітряного потоку через радіатор
більш потужними вентиляторами з ефективними лопатями та застосуванням радіатора з
підвищеною тепловіддачею. Виходячи з доступності компонентів системи охолодження на
сучасному ринку було запропоновано два варіанти її конструктивного рішення. За
результатами моделювання і конструювання були проведені випробування обох варіантів для
визначення найбільш ефективного з них. У подальшому планувалося провести випробування
гелікоптера з новою системою охолодження в умовах тропічного клімату.
Посилання
Гащук П. М., Нікіпчук С. В. Моделювання теплообмінних процесів, що перебігають в
циліндрах двигуна внутрішнього згоряння. Пожежна безпека: зб. наук. праць. Львів: ЛДУ
БЖД, 2018. № 33. C. 15–34. URL: https://journal.ldubgd.edu.ua/index.php/PB/article/view/886
(дата звернення: 06.12.2021).
Гащук П. М., Нікіпчук С. В. Особливості теплотворення в двигуні внутрішнього
згоряння. Автомобільний транспорт. Харків, 2018. № 42. С. 12–21. URL: https://dspace.khadi.
kharkov.ua/dspace/bitstream/123456789/2424/1/AT_02_42.pdf (дата звернення: 06.12.2021).
Гащук П. М., Нікіпчук С. В. Особливості теплотворення в двигуні внутрішнього
згоряння. Екологічна безпека як основа сталого розвитку суспільства. Європейський досвід і
перспективи: ІІІ Міжнародна науково-практична конференція. 14 вересня 2018 р.: матеріали
конференції. Львів, 2018. C. 166.
Гащук П. М., Нікіпчук С. В. Стендово-аналітичні засоби моделювання теплових явищ,
що перебігають у двигуні внутрішнього згоряння. Автомобільний транспорт і
автомобілебудування. Новітні технології і методи підготовки фахівців: міжнародна науковопрактична конференція. 19–20 жовтня 2017 р.: наукові праці. Харків, 2017. С. 227–228.
Гащук П. М., Сичевський М. І., Домінік А. М. Про зміст поняття «Коефіцієнт корисної
дії автомобіля». Вісник ЛДУ БЖД: зб. наук. праць. Львів, 2016. № 14. C. 152–175.
Гащук П. Н. Энергетическая эффективность автомобиля. Львов: Свит, 1992. 208 с.
Автомобільні двигуни: підручник / Ф. І. Абрамчук, Ю. Ф. Гутаревич, К. Є. Долганов,
І. І. Тимченко. Київ: Арістей, 2006. 476 с.
Нікіпчук С. В. Аналіз та оптимізація схем суміщення структурних елементів у
системах охолодження автотранспортних двигунів. IX міжнародний симпозіум українських
інженерів-механіків у Львові. 20–22 травня 2009 р.: праці. Львів, 2009. С. 271–272.
Гащук П. М., Нікіпчук С. В., Богачик Ю. Натурно-машинні засоби в моделюванні
термодинамічних процесів, що перебігають у двигунах внутрішнього згоряння. Динаміка,
міцність та проектування машин і приладів: вісник Державного університету «Львівська
політехніка». Львів, 1998. № 354. С. 3–9.
Internal Combustion Engines: Performance, Fuel Economy and Emissions. London:
IMechE, 2013. 254 p.
Гащук П. Н. Энергетическая эффективность автомобиля. Львов: Свит, 1992. 208 с.
Hashchuk P., Nikipchuk S. Heat generation and heat consumption in engine of rapid internal
combustion. Ukrainian Jornal of Mechanical Engineering and Materials Science. Львів, 2018.
Vol. 4. № 1. P. 160–174.
Merkisz J. Ekologiczne aspekty stosowania silników spalinowych. Poznań: Wydawnictwo
Politechniki Poznańskiej, 1995. 367 s.
Hnatov A., Arhun S., Ponikarovska S. Energy saving technologies for urban bus transport.
International journal of Automobile and Mechanical Engineering. 2017. 14(4). P. 4649–4664.
URL: http://ijame.ump.edu.my/images/Volume%2014%20Issue%204%202017/5_Hnatov%20et%2
al.pdf (last access: 06.12.2021).
El-Ladan A.D., Haas O.C.L. Fan-pad evaporative dattery cooling for hybrid electric vehicle
thermal management. IET, 2015. DOI: 10.1049/cp.2015.0901.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.